dinsdag 6 februari 2018

Heel Holland Hoest



Hoewel wij, Heppie House, niet zo van het groepsgebeuren zijn,
doen we nu toch maar mee:
altijd uit de verte toezien is ook niet goed.
We hebben ons aangesloten bij Heel Holland Hoest.

Bij Action Man is het vooral  hoesten,
ik doe mee in de categorieën
 hoesten, zere keel, schorre stem,
hoofdpijn en ontstoken ogen.

Daar zitten we dan, elk op onze eigen bank,
gegevens uit te wisselen.
Gelukkig zijn we het snel eens: het komt vast wel weer goed.
Alleen zijn we wat zorgelijk over het tijdsbestek.

Dan gaat het gesprek verder:
er is een rouwkaart bezorgd,
verdrietige gebeurtenis in de familie.

Die wordt op maandag speciaal, door een mevrouw in een autootje bezorgd.

ActionMan: je weet wel, dat is de zuster van de ex van LdeB.
Ze is getrouwd met die man met dat armpje.
Die zuster woont in dat huis op die hoek in de Fûgelkrite (nieuwe wijk).
Ze bracht toen ook de rouwkaart van JW (in juni vorig jaar).

Intussen ben ik er al helemaal mee aan:
*wie is de ex van LdeB ?
(was dat misschien Bella Beer = bijnamen zijn hier nog best gebruikelijk).
*wie is die man met dat armpje?
* de Fûgelkrite heeft inderdaad huizen op hoeken,
welk huis gaat het over?
*vorig jaar ook die kaart gebracht? Heb ik dat gezien?

Action Man zucht er van: hoe leg ik dat uit?
Ik denk: de kern van de opmerking is:  een rouwkaart wordt op maandag speciaal rondgebracht.

Ik neem iets tegen de hoofdpijn en 
mag van mezelf een kort wandelingetje maken.
De zon schijnt, het is vriezend weer,
waarschijnlijk heel gezond!
Waar is mijn zonnebril?


Ik ben heel heppie met mijn breiwerkje




Ook de hoes voor mijn pc scherm begint leuk te worden. 
Alleen nog afbiezen.
Zodra mijn oog weer open kan, gaat dat gebeuren.





6 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ach, jullie zijn ook overvallen door het hoest-en pruttelvirus... Geen griep?
En zo zit je daar dan samen thuis, gewoon proberen er maar het beste van te maken. Even uitzieken, anders ben je zò weer het haasje.
Beterschap gewenst! En als je weer een beetje kunt gaan hobbyen... nou dan weet je dat je aan de beterende hand bent!
Groetjes, Elizabeth

Anny zei

Ach, dat heb je niet verdiend! Beterschap! Oh, even het wilde beest temmen hij heeft een splinter van de hondenmand afgeknauwd. Zo die zit klemvast. Mooi zigzag breiwerk.En... families uitpluizen daar zijn ze hier in her Westland kampioen in.Maar iedereen heeft hier ook nog bijnamen. Zo van: dat is er een vanWillem de Kraai! Of Arie Vracht of Arie Pomp... Je moet het maar weten .

Marguerite zei

Beterschap.
Het is een hartnekkige griep.
Dus echt uitzieken hoor!

Villa Zeezicht zei

Moest eerlijk gezegd wel een beetje lachen om je titel, dat klinkt best komisch. Helaas is dat het natuurlijk niet, zoveel mensen die onderuit zijn gegaan aan die rottige griep! Jullie heel veel beterschap gewenst natuurlijk! Ja, bijnamen zijn hier ook heel gewoon. Ik vind het een verrijking van een gemeenschap ;o)

conny's quilts en creaties zei

Beterschap, gezellig samen ziek, misschien wel leuker dan alleen. Een hardnekkige griep...geduld en lekker handwerken ondertussen, groetjes, Conny

Happy Earl Grey zei

Het is een pittige griep die in ons land op tournee is, uitzieken is de enige oplossing. Beterschap groet El