woensdag 13 september 2017

Stormdag



Het was een roerige dag: voorspellingen van Piet P. hadden ons al
voorbereid....herfststorm met in buien windkracht 10, 11 of 12...

Goed,
na alle berichten over orkanen in het Caraïbische gebied,
werden er serieuze voorbereidingen getroffen:
tuinstoelen in de berging, dahlia's opgebonden,
menu vastgesteld (uit voorraden)
en dan maar afwachten ;-))

En in de nacht haalde de wind flink aan,
zelfs de brievenbus klepperde
en dat gebeurt niet vaak.

En wat ga je dan doen?
de koelkast schoonmaken!
Lekker aan het werk met een sopje van soda en 
een Zeeman-doekje.
meteen de inhoud eens goed nakijken..
Vóór de middag stond hij te stralen,
 helemaal schoon en opgeruimd.
Magnetron meteen ook gedaan,
de vloer schoon en de keuken ook even een lapje over de deurtjes.


We kregen later nog wel een paar heldere momenten,
maar het bleef dreigend en de wind is pas vanavond een beetje gaan liggen.
Wat een water! Gelukkig is het Woudagemaal in werking gesteld,
dat geeft me altijd een fijn gevoel:
dat doen ze alleen als het heel nodig is!


Ik heb me aan mijn andere huis gewijd:



Alles is nu vastgezet, ook het huisje zelf - rijgen met linnengaren.
 Staat wel leuk, vind ik zelf.
Nu op maat brengen en fiberfill er achter, dan kan ik aan het doorpitten beginnen.
Het wordt vast een vrolijke hoes...


3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Dat klinkt als een serieuze storm... Haha, wat moest ik lachen om het Zeeman lapje! Ben je er enthousiast over? Het blijft natuurlijk altijd een tikkie persoonlijk hè.. Je bent anders wel goed bezig geweest! Ook met je tweede huis, leuk wordt dat...
Groetjes, Elizabeth

Anny zei

Kijk, dit is de ware HUISvrouw! Hier was ook alles geëvacueerd. Maar het viel alles mee. Overbuurvrouw van de quilts zei dat ik gewoon te veel Sint Maarten had gezien! Lizzy kon er goed tegenop. Heerlijk die wapperende oren. Maar op dit moment giet het hier al de hele middag. We zitten er weer pluizig opgedroogd bij!

Marguerite zei

Ook hier door alles op Sint Maarten goed vastgebonden.
Ook in de rats, want stel dat nou net op de dag dat oudste dochter de sleutel kreeg haar dak er af zou waaien. Ben je dan verzekerd? Of is dat nog voor de vorige eigenaar? Gelukkig is overal alles vast blijven zitten. En zelfs de boot huppelde lekker aan de touwen. Op moment zijn we druk aan het klussen in het oude huisje van 'Tante Beppie'. Een hele klus maar het huisje voelt goed. We hoeven ons de komende tijd niet te vervelen. Hihi..