dinsdag 20 juni 2017

verslag vanuit Mijn Retreat


Hier in huis wordt de Tour de France aandachtig gevolgd,
ActionMan kent de renners allemaal
en heeft zijn favorieten.
Maar het gaat vooral om de beelden van de omgeving:
hij heeft veel videowerk gedaan en kijkt nu nog steeds
graag naar de-manier-waarop.
De helikopter met de prachtige beelden uit de lucht, 
de renners onderweg,
alles is interessant.

Intussen zit ik, op mijn vrije middagen,
lekker op de bank mee te kijken
Maar de handjes moeten ook iets te doen hebben
(je weet wel: vrouwenhanden en paardentanden mogen nooit stilstaan )
dus zit ik te borduren.
Leuk werk, goed te doen terwijl je de afdalingen en valpartijen
gadeslaat.

De Tour is niet bevorderlijk voor borduurwerk,
ik heb al verschillende dingen over gedaan.
Tot ik vanmiddag is heel naars ontdekte:
verkeerde kleur gebruikt voor de boom!!!

Op de bovenste foto heb ik de goede kleur er bij gelegd:
de boom is nu roodbruin, 
hij had meer grijzig moeten zijn.
En als ik naar het plaatje van het patroon kijk
is de kleur nóg anders...


Gesputter op de bank doet ActionMan terugkeren uit Frankrijk,
ik leg uit, 
laat zien,
dilemma: wel of niet de hele boom uithalen?
ActionMan ziet het probleem niet:
het is zo toch ook mooi?

"Ja, nee, maar..."
"het hoeft toch niet precies hetzelfde te zijn?"
Wat me dwars zit is, dat ik niet goed opgelet heb
en eigenlijk vind ik dat de grijzige tint een rustiger uitstraling geeft

gelukkig kunnen we er om lachen,
maar het was ineens een verhitte discussie...
Ik leg het maar even weg,
komt tijd, komt raad.



Vanochtend, toen het ineens zo hard regende,
ben ik weer met een 15x15 werkstukje bezig geweest.

Ik ben tevreden over het resultaat,
alleen....
ze wil nog iets zeggen,
maar ik weet nog niet wát...

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Jij verveelt je geen moment! Ik vind het wel knap dat je deze leuke dingen ook gewoon doet. Ik zou zo snel weer allerlei huishoudelijke klusjes gaan lopen doen en daar gaat veel tijd mee heen.
Leuk tafelkleed en dat kastje/kabinetje is toch enig... Dat zou ik ook koesteren hoor.
Soms kom ik in de kringloop ook van die prachtige kleedjes tegen en dan sta ik te dubben ...
Fijn vervolg van je retreat hoor!

Anny zei

Wat is de sjaal mooi geworden! Het garen doet het heel goed met het patroon. Daar ga je als het wat kouder wordt heel veel plezier van krijgen!
Zo'n tafelkleed met aïda weefsel ertussen borduurde ik ook zo eind jaren 60. Alleen moet ik nog 1 boeket van de 8... Ohhhh! Damast heeft altijd zoiets deftigs vind je niet?