donderdag 28 mei 2009

Huswif

In Handwerken zonder Grenzen nr. 152 staat een artikel over de "huswif". Een huswif is een reistasje, waarin de zeelieden vroeger hun naaibenodigheden opborgen. Ze waren immers vaak maanden (of jaren) van huis en moesten hun lijfgoed kunnen verstellen. In het artikel wordt een recent gemaakte huswif getoond met versierd toepasselijke kruissteekmotieven. Er wordt ook een oproep gedaan om zelf xe9xe9ntje te maken en deze op te sturen aan de redactie van HZG. Een tijd geleden heb ik met een ander patroon uit het blad al eentje gemaakt. Ik heb 'm een klein beetje aangevuld met een naaldenbladzijde, een herinneringskaartje met het handje van mijn zg. dochtertje. Het geheel opgestuurd en tot mijn vreugde sta ik op de site. Je kunt op de ingestuurde werkstukken stemmen. Dat het zo werkt ontdekte ik pas toen ik op de site ging kijken. Hier is de link naar de werkstukken:

http://www.handwerkenzondergrenzen.nl/?page=interactief&do=wedstrijd&step=toon#

DE mijne staat helemaal onderaan. Ik zou het heel leuk vinden, als je op me stemt. De andere werkstukken hebben al flink wat stemmen, die staan er waarschijnlijk al een tijdje op.

Geen opmerkingen: