Vanaf de dijk, bij het monument "de Stenen Man", heb je een prachtig uitzicht over de buitenhaven van Harlingen. Links (onderste foto) het strandpaviljoen Zilt, rechts de haven met een wandelkade. Dat was ons doel vanmorgen: even over het water kijken!
Bij ons vorige bezoek lag hier een modern vrachtschip, nu zien we al een heleboel schepen van de bruine vloot aan deze kade.
Kijk, de kraan is ook weer verhuurd, er staat een auto op de parkeerplek eronder.
Wij lopen door, het is nog een heel eind ;)).
De Friesland is onderweg naar Terschelling. Erachter komt een sloep, die aan het trainen is voor de HTsloepenrace op 10 en 11 mei. Ze kunnen mooi meeliften met de stroming van de ferry.
Ondanks het vroege uur, was gezellig op de pier!
En wat we ook zagen: bruinvissen!!! Ik denk een stuk of zes.
Niet te fotograferen, natuurlijk...Ik vond wel een filmpje op YouTube:
En wat we ook zagen: bruinvissen!!! Ik denk een stuk of zes.
Niet te fotograferen, natuurlijk...Ik vond wel een filmpje op YouTube: