Posts tonen met het label Nordic Art. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Nordic Art. Alle posts tonen

zondag 10 februari 2013

Nordic Art - Groningen


Cultureel uitstapje: met de trein naar Groningen om Nordic Art te bekijken. Ik was nog nooit in het museum geweest, deze tentoonstelling was een goede reden om te gaan. De tentoonstelling is opgezet in thema's: landschappen, huiselijke taferelen, stad/dorp.



Wat ik heel mooi vind zijn de doorkijkjes naar de volgende zaal - prachtige zichtlijnen! Elke zaal heeft zijn eigen kleur op de muren.



Ik heb geen aantekening gemaakt van van de namen omdat ik zo in beslag genomen werd door het kijken - maar ik heb in elk geval werk van  Edvard Munch, Carl Larsson en Anders Zorn gezien. 



Dit schilderij is op een ondergrond van koper gewerkt. De korenaren zijn in reliëf, beschilderd met goud. Het leek wel goudborduren!


Dit vind ik zo mooi, wat een charmante vrouw!


Ga voor meer uitleg over de schilderijen op de tentoonstelling op de previeuw van het museum. 
Nog één tip: zorg dat je er vroeg bent, want het wordt in de loop van de dag behoorlijk druk. Koop voor 1 euro meteen het Museum Magazine. Hierin staat interessante achtergrond informatie.