woensdag 20 juni 2018

Vakantie in Zeeland 2


Nu we toch in Zeeland zijn`` , zei ik tegen ActionMan, "wil ik ook in Arnemuiden kijken".
Geen punt,gewoon opnemen in de toeristische route van die dag...
(hij wist niet, dat het hier om een bezoekje aan DE breiwinkel,
Ik volg haar blog aan jaren, Jeanet is is een kei in het 
enthousiast maken voor garens en patronen. Ikheb grotebewondering voor de manier,
waarop ze haar winkel promoot.

Dus.....
ActionMan bleef wel in de auto
en ik ging kijken.
Er was ook een plan: wol voor een warme omslagdoek, want het was een frisse dag.
En, met uitleg en hulp van Jeanet bracht ik dit allemaal terug naar auto:



een schitterende bol Maya voor die omslagdoek of een poncho.



Ook nog een paar van haar zelf geverfde strengen
voor de zigzagsjaal.
Alles kwam in een mooie tas, nog van de breimarkt, die het weekeinde ervoor
was geweest. 
Jammer, dat mijn vriendin er niet bij was, dan hadden we er meer tijd doorgebracht.
Het is niet groot, maar o,o, wat is er veel te zien.
Helemaal blij weer in de auto,
ik kan wel weer vooruit!

Ik had voor de vakantie ook nog wat anders meegebracht:
mijn borduurwerk van vorig jaar.


dit is het resultaat van vorige zomer


Nu verder met deze twee liefjes
en meteen door aan het schattige vlindertje.


Achterop het patroon staan een voorbeeld om de kleine lapjes
aan elkaar te zetten. Ik denk, dat ik dat ook ga doen.
De stof, waar ik nu op borduur, was een restant en er kan niets meer bij.

Ik heb nog een ander stuk gevonden.Daar ga ik op verder en dan is het logisch
om de losse stukken tot één grotere lap te maken.

Vandaag komt onze poes.....


2 opmerkingen:

Anny zei

Wat spannend! Hoe zou Julia reageren? Zeeland is zo leuk! Ik heb er een tijd gewoond en gewerkt. Ik zag het standbeeld van De Ruyter voor het eerst zoals ie hoort op jouw foto. In de roaring seventies was ie altijd oranje of groen. De zeevaartstudenten hielden hem aardig in de verf! Mooie dingen heeft blij dat ik brei. Ik bestel er weleens per post. Veel succes bij het maken. Die zigzagsjaal lijkt me ook wel wat.
Groetjes aan poes!

Truus zei

Wat spannend vandaag met de nieuwe poes!
Hou je ons op de hoogte?
DE brei winkel staat ook op mijn lijstje voor als ik op familie bezoek ga in Zeeland.
Prachtig garen en mooie patronen heb je uitgezocht. Met dit weer heerlijk om mee bezig te zijn.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe