donderdag 2 november 2017

Verstelwerk



Toen we de logé ophaalden, kwam schoondochter nog met een verzoek:
er was een probleem met haar schattige dekenkussentje -
aan de bovenkant helemaal uit het stiksel gescheurd..

Zou jij daar eens naar kunnen kijken?

Natuurlijk, gaan jullie maar lekker naar het vakantiehuis
Wij zorgen voor de kat en ik ga het kussenhoesje aanpakken!
Het hoesje bleek nog een probleempje te hebben:
het is gemaakt van oude, wollen dekens en
die hebben al een leven achter de rug..
Ik ben de zijkant gaan doorstoppen
om het kerven tegen te gaan.



De bovenkant is omgevouwen en afgestikt.
Er is een binnenkussentje gemaakt, zodat de spanning
van de stiknaad gehaald wordt. 

Nu peins ik over de afwerking van die bovenkant.
Ik kan het nooit zo mooi locken, dus er moet een list bedacht worden.
Festoneren met helder roze?
Openlaten en dan ouderwetse knopen erop?
Gelukkig ben ik in het rijke bezit van een knopendoos.
Er liggen nu oude knopen klaar, gemaakt van been
Die passen er wel mooi bij. 
Gelukkig komen ze pas dit weekeinde terug,
kan ik nog wat rommelen tussen alle oude knopen. 
(maar deze passen er toch wel het beste bij).






3 opmerkingen:

Anny zei

Dat ziet eruit als een geweldig ingewikkelde klus! Wollen dekens zijn ook weleens afgewerkt met een glanzende rand satijnlint. Misschien is dat ook een optie. Ben benieuwd hoehet gaat worden.

kaneeltje zei

Wat een geluk dat ze jou heeft !
Smaken zijn verschillend, ik zou dat fluoriserende roze erg leuk vinden.
Jij kent je schoondochter het best. Ben benieuwd welke het gaat worden

Elizabeth zei

Goed idee om de deken ook een beetje te stoppen, want hij verslijt..
Ik vind het wel superleuk hoor die oude dekens!
Misschien is deze steek een idee? Zie http://yellowsuitcasestudios.com/2011/10/31/felted-wool-sweater-blanket-tutorial/
Die lijkt me gemakkelijker te maken dan een gewone festonsteek...
Fijn weekend en geef Fynn een knuffel!