donderdag 2 mei 2013

Nog één keer Koningsdag 2013


Het was gezellig in de stad - muziek bij de aubade, allerlei spelletjes in het centrum


we hebben over het water gelopen en er was kofferbakverkoop


Naast gezellige praatjes met kennissen en buren, toch ook een blik op de handel.. je weet het nooit..


Voor 1 euro mocht ik dit borduurwerkje meenemen. Een geweldige herinnering aan de vorige keer, dat ik naar een abdicatie keek. Ik vraag me af, wie het patroon ontworpen heeft. De maakster had een klein probleempje om de naam Beatrix goed in de onderste rand te krijgen. Foutje in het patroon of even niet goed opgelet bij het borduren?



Op tijd weer thuis om alles goed te bekijken, met mijn breiwerkje op de bank voor de tv - lekker bijkomen van de koude wind.


Weer 600 steken op een extra lange rondbreinaald. Prachtig Norogaren, grappige weefsteek. Garen en patroon vorig jaar aangeschaft op de dag van de Weefmarkt bij Schouten in Hoorn.  Heerlijke winkel met kundig en enthousiast personeel. Kijk voor meer info op hun blog.
Je werkt steeds één toer met het ene garen, gaat dan terug met het andere. Hierdoor (en door de weefsteek) krijg je het geweven effect. Zodra ik wat verder ben maak ik een close-up ervan.

Bron foto's Koningsdag: Bolswarder Nieuwsblad

Geen opmerkingen: