zaterdag 24 november 2012

Ik klaag niet, hoor....


maar nu en dan vind ik het wél vervelend, dat ik links ben. Vooral in zulk soort situaties: gepriegel met naald en draad in de rechterhand om een nieuwe techniek voor elkaar te frutselen.

Het gaat hier om het laatste stukje van de breirol, die op de site van Annelein staat. Er staat een prachtige instructiefilm bij:



Terwijl René van der Gijp, Johan Derksen  en Hans Boskamp onder leiding van Wilfred Genée een bijzonder gezellige avond hebben, concentreer ik mij in de achterkamer op de I-pad met het filmpje. Dat is dus onbegonnen werk! Boven, in het atelier, lukt het beter. In alle rust: met de rechterhand-met-beperking lukt het vlotjes.




Volgende keer trek ik het nog een klein beetje strakker aan, maar ik ben hier nu al heel blij mee. Vandaag een rondje meedraaien in de witte was... nu ligt hij netjes plat te drogen.

Ik kan me herinneren, dat de juf op de basisschool het nog wel geprobeerd heeft om mij rechts te laten schrijven. Ik moest het van haar proberen, het was érg moeilijk! Vanmiddag vertelde mijn moeder, dat zij op school geregeld heeft dat dit experiment gestopt is.

In de bibliotheek is er zo nu en dan nog wel eens een opmerking over mijn linksschrijven. Dat zijn meestal de oudere klanten, die móesten echt rechts schrijven. Compleet met tikken met de lineaal!

3 opmerkingen:

Anny zei

Nou, je hebt het toch tot een goed einde gebracht. Ik brei links... nou ja nu met fair isle knitting zelfs met links en rechts maar het blijft lastig. Overigens heb ik wel rechts leren schrijven! Vreselijk was dat.

Willy zei

Je hebt het keurig aan elkaar gekregen. Ik ben niet linkshandig, maar heb het toch maar afgekant en netjes aan elkaar genaaid. Fijne week,

Annelein zei

Via een omweggetje kwam ik bij dit blogje van jou terecht!

Knap dat je het met rechts hebt gedaan. Ik ben ook linkse en vond het met links al een gepriegel. Laat staan als ik het met rechts had moeten doen.

Petje af hoor!!!

En je weet wat ze van linkshandige mensen zeggen hè... wij zijn hééééél creatief. Dat blijkt wel uit jou oplossing...

Fijne dagen,
Willeke