donderdag 25 april 2013

Mandala borduren




Op zoek naar mandalaplaatjes voor mijn Pinterestboard kom ik deze prachtige geborduurde ontwerpen tegen.

Ohh, dat is mooi!! Gelukkig kun je via Pinterest ook doorklikken om op de site van de pinner te komen. Toen ontdekte ik Chátelaine, een Duitse ontwerpster. Wat een prachtige patronen heeft zij ontworpen! Ik weet niet welke ik zou kiezen om te maken - zo'n tuin? zo'n Middeleeuws stadje? Er zijn ook kleinere ontwerpen om mee te beginnen.

Ze zijn maar 68 x 68 steken, leuk om het eens uit te proberen.

En wat denk je hiervan? Voorjaar in Holland? Heel toepasselijk, maar ook weer een heel grote...


Voor meer inspiratie kijk je bij chatelainestitichers of bij Joze.

3 opmerkingen:

Wilma zei

wat een prachtige borduursels! Ik heb altijd gedacht dat mandala's rond zijn, maar het kan dus ook zo.

groetjes Wilma

Anny zei

Oh, wat mooi. Vroeger was ik lid van de Nederlandse mandala vereniging. Maar die waren we me toch veel te zweverig hoor. Daar worden alleen intuitieve mandal's (meestal) geborduurd. Een ontworpen mandala kan ook vierkant zijn. Boeddhistische mandala's zijn ook dikwijls vierkant.
Even over Pinterest... ik ben pas begonnen... en moet nog veel leren. Ik snap nog niet zo goed hoe het volgen gaat en de uitleg op de sitre krijg ik maar niet te pakken want dan loopt de computer vast...

Willy zei

Wat is dat prachtig borduurwerk. De hoeveelheid patronen maakt het kiezen wel extra moeilijk.