zondag 24 september 2017

Zondagmorgen



De morgen begon flink mistig, 
heel geschikt voor de zondagse ochtendwandeling.
Ik trof het, dat de zon er toch al snel begon door te komen.
Ik trof een paar opstijgende zwanen en hoorde ze naar de andere waterpartij vliegen.
Het was een schitterend gezicht om ze, 
van heel dichtbij, door de mist te zien vliegen.






    Mijn parapluplant heeft het ook er getroffen met zijn fijne plek voor het raam. Steeds meer nieuwe knoppen, die ook prachtig uitkomen. 

Na de koffie werk ik verder aan mijn zeshoekjesproject. 29 zeshoekjes vouwen tot een sterretje.


Die zijn af, en ook de zes bloemen en de vier ieniemienie vierkantjes.
Zo kon ik lekker met de knoopjes bezig. Elk zeshoekje krijgt zijn eigen knoopje als afwerking.


Alles netjes uitgestald, nu eerst de knoopjes opnaaien,
daarna kan alles in de vorm van het tasje uitgelegd worden.

Intussen is de zon er prachtig bij, de mist is weggetrokken. 
Prettige dag!

5 opmerkingen:

Marguerite zei

mooi was het vanmorgen echt genieten.
Je bloemen worden heel mooi!

Truus zei

Hier ook erg mistig met later de zon er doorheen.
Leuk deze gevouwen sterretjes met mooie herfstige kleuren.
Gezellige zondag
groetjes, Truus uit Drenthe

Josephine zei

Wat was het toch PRACHTIG deze ochtend, zelf woon ik vlakbij
Sneek dus hebben we zo'n beetje hetzelfde mysterieuse beeld ervaren.
Het voelt voor mij als een sprookjeswereld.
Fascinerend ook de opstijgende zwanen te zien vliegen. Heb dat zelf
ook een aantal keren mogen meemaken dat er opeens een groep zwanen
overvloog, indrukwekkend dat suizende geluid van de vleugels.

De "Ceropegia Sandersonii" de parapluplant is een juweel zo mooi,
hij doet het ook heel erg goed als ik het zo bekijk.
Je zeshoekjes project ziet er veel belovend uit, alleen zit ik me
suf te spinnen hoe je zo'n sterretje in elkaar knutselt.
Een soort origami maar dan met lapjes, of heb ik het nu helemaal
mis??? Het ziet er erg leuk uit met fraaie kleurtjes.

Mooie nieuwe week...
Groet,
Josephine

Willy zei

Een prachtig begin van de zondag.
Ik ben benieuwd naar de bloemen van de plant.
De onderdelen van het zeshoekjesproject zien er mooi uit.

Anny zei

Die sterretjes zien er zo ingewikkeld uit. Het wordt vast en zeker een werkstuk waarmee je indruk maakt! Het is 's morgens prachtig buiten. Maar wel heel koud: wantjesweer.