maandag 28 december 2015

Rustige Kerst, breien en een boekentip


Tijdens de Kerstdagen raakt ik ook een beetje in de lappenmand, niet serieus maar wel "effe RUSTIG" dussss..... lezen, breien, dutje, plaatjes kijken in mooie bladen/boeken, gezellig eten bij de oude dame in de flat - je ziet het plaatje wel zo'n beetje, denk ik.

Resultaat:

*een stuk opgeknapt
*bestelling polswarmertjes voor de-oude-dame = afgemaakt, zie foto.

wat opvalt is het verschil in bruin/wit streepjes in beide mofjes. Al kletsend, hield ik bij het eerste mofje (links) de witte draad de ene keer over mijn linkerwijsvinger en een dag later was het de bruine draad over die vinger. Je ziet duidelijk het kleurverschil... leermoment!
Het twijnend breien is enig om te doen, ik krijg het al wat beter in de vingers.


Twee keer hetzelfde patroon, ander garen, andere uitstraling, allebei heerlijk warm!

*genoten van mooi boek




Als nu praat over inbreien, dan heb je hier een superboek!

Oland is een eiland voor de Zweedse kust, waar de Zweden graag hun zomervakantie doorbrengen.
Er komt ook prachtige wol vandaan, die geïmporteerd word door Marja de Haan, voor haar winkel Trollenwol. Zij is zo onder de indruk van de kwaliteit van de wol, die geleverd wordt door Ullcentrum, dat ze patronen ontwikkeld heeft voor omslagdoeken, vesten, wanten en sjaals.
Je kunt de wol los bij haar kopen, maar van sommige patronen ook pakketten bestellen.
Het is heerlijk om lekker te dromen over je volgende werkstuk, terwijl je door dit boek bladert.



7 opmerkingen:

nelleke markesteijn zei

Erg leuk polswarmers die je hebt gemaakt!! Grappig dat je het over het verschil hebt van de kleurdominantie! Daar heb ik net een link voor opgeslagen :http://ysolda.com/blog/2014/5/29/technique-thursday-colour-dominance! Zij laat met foto's ook heel duidelijk het verschil zien!!
En dan het Ölandboek :-D. Dat heb ik ook en daaruit heb ik de Ölandsjaal gebreid!! Hij is heerlijk warm en mooi geworden! Hij ligt altijd in de buurt om even om te slaan!!
Alvast fijne jaarwisseling!
Groetjes, Nelleke

Marguerite zei

Heb het boek net bij de bieb gereserveerd. En nog een heel stel. Was alweer lang geleden dat ik bij de breiboeken had gekeken. Zijn dus in totaal 4 boeken geworden. Alsof ik niks te doen heb. Hihih....
Laat de leesboeken maar even links liggen.
Wat zijn de polswarmers leuk geworden.

Marloeskreatief zei

Mooi boek en mooie polswarmers ,even rust met deze dagen is heerlijk

kaneeltje zei

Wat zijn ze prachtig ! Tijdens het dagdromen met je boek kwam je nog meer tot rust of juist niet omdat je weer alles wilde maken.....
Ik hoop dat je al uit je lappenmand ben en weer heerlijk met lapjes kunt gaan freubelen.

Villa Zeezicht zei

Wow, wat zijn ze mooi geworden! Leuk ook om tot de ontdekking te komen wat het verschil is, als je beide draden andersom houdt ;o) Doe rustig aan en neem je tijd om te herstellen, dan ben je snel genoeg weer op de been!

Anny zei

O, wat zijn ze mooi! knap hoor met al die vlechtjes. Ik doe het je niet na. (maar zou het heel graag willen) Hopelijk ben je alweer uit de lappenmand. Mocht dat nietzo zijn: beterschap.

Truus zei

Het boek lijkt me erg mooi en je polswarmers heerlijk warm om te dragen.
Hoop dat je weer wat beter bent. Zelf ook de hele maand in de lappenmand gezeten maar geen lapje aangeraakt. lol
Beterschap en een gezellige jaarwisseling en een voorspoedig en gezond nieuwjaar.
groetjes, Truus uit Drenthe