maandag 17 september 2018

Weer aan het werk!


Tja, wat heb ik eigenlijk gedaan de afgelopen 14 dagen?
Twee vrije weken -
wat doen je dan allemaal?
De collega's vragen zo meteen:
`En, nog leuk weggeweest?"
eh.... met de logé naar fonteinen gekeken...

En hij vond ze leuk:


nee, hij klom er niet in voor me -
op mijn leeftijd doe ik zoiets niet

-verjaardag gevierd -
heel gezellige dag met familie

-veel gejournald


elke ochtend even werken!


en ook een broodnodige vriendinnenbijkletsdag:
gezellig naar de Handwerkmarkt in Buitenpost.
Eerst Bring & Brag in de nieuwe auto
(twee vliegen in één klap:
de auto bewonderd en elkaars werkstukken ook)
Toen natuurlijk koffie!
En daarna de kraampjes langs,
helaas was het tamelijk fris en bewolkt.
Het duurde tot de middag voor het wat drukker werd.

Maar, dat geeft je ook gelegenheid voor een gesprekje met
de stalhouders.
Ik vond het Draad! boek voor de helft van de prijs,
geweldig naslagwerk, altijd meenemen...



Ook dit schattige pakketje van Atelier Het Haantje ging mee. 
Echt een werkje om binnenkort mee aan de gang te gaan.

Dus, hoewel ik niet kan zeggen: net terug van een midweekje Gran Canaria,
weekeindje Lissabon, Parijs o.i.d.
heb ik het fijn gehad. Lekker kneuteren in je eigen omgeving,
genieten van het fijne weer, de tuin en de kat.
Handwerken, babbeltje met oude buurvrouw, op de fiets naar de markt.
Prima zo!

4 opmerkingen:

Anny zei

Heerlijk dicht bij huis en beetje rond rommelen doet altijd goed! Beetje achterstallige klusjes wegwerken. Tijd steken in journalen: wordt vast mooi. En nog gefeliciteerd!

kaneeltje zei

Heerlijk toch, twee van zulke vrije weken en je hebt genoeg beleefd!

Anny zei

Even nog over de bloemkoolnasi: ik maak de bloemkool fijn in de keukenmachine of in het bakje van de staafmixer (als het een kleine hoeveelheid eis). Je kunt heel goed de strookjes gebruiken. Zelf kook ik de gemalen bloemkool heel even. Daarna verwerk ik het snel door het nasimengsel zoals ik het altijd maak.
Opwarmen van een restje of voor laatkomers is niet zo’n goed idee: dan komt de bloemkoolsmaak erg naar voren. Voor laatkomers dus nasimengsel en bloemkool apart houden. In veel supermarkten verkopen ze de gemalen bloemkool ook kant en klaar. Best duur overigens. Nu is het duurzaam: de strookjes gaan ook op.
Deze gemalen groente past goed in de stroming om meer groenten te eten.
Veel succes en eet smakelijk!

Anny zei

Strookjes ...stronkjes