zondag 22 juli 2018

Het wordt vast wel weer eens koud....



Je kunt goed zien, dat de hele natuur  dringend water nodig heeft.
Onze lijsterbes zit vol besjes, maar ze blijven klein.
De blaadjes aan de bomen ritselen omdat ze indrogen.

Gelukkig zitten er wel bloemen in de dahlia's.
Ze zijn prachtig met de zon erop.



Julia mag ook genieten van het heerlijke weer. Vorige week hebben we
haar, onder strikt toezicht, langzaam laten wennen aan de tuin.

Gelukkig vloog ze niet meteen bij een schutting op,
intussen heeft ze al een paar favoriete plekjes. 
Ook de buurkatten hebben kennis gemaakt met onze nieuwe huisgenoot!



Afgelopen vrijdag hebben we het, ondanks de warmte,  behoorlijk druk gehad.
Stapels boekjes kwamen terug uit de scholen (de vakantie begon), klanten uit Sneek kwamen boeken inleveren
en meteen hun reserveringen ophalen.
Aan het eind van de uitlening om 8 uur 's avonds, hadden we dertien kratten met boeken
klaar  staan voor de expeditie auto.
Zoveel kratten hebben we nog nooit klaar gezet!
Dan ga je wel voldaan naar huis....

Thuis houden we ons rustig:
mooie boeken lezen,


borduren




breien


dit wordt een heerlijk warme poncho,

het wordt vast wel weer eens koud!

3 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Mooi borduurwerkje en ook het garen lijkt me lekker breien.
Fijn om mooie boeken te lezen.
Groetnis Annie

Anny zei

Tuurlijk wordt het wel weer koud! Mooi dat verlopende garen. Julia heeft maar geboft met zo’n goed huis. Maar spannend is het wel om poes zo naar buiten te laten gaan. Hier in de buurt was vanmorgen alles in rep en roer omdat er een buurpoes kwijt was. De Buurtapp bleef piepen maar nadat iedereen zijn schuurtje had uitgekamd was het beest weer terecht.

Elizabeth zei

Leuk om Julia te zien, ze geniet er wel van hè.. En de haren zijn al weer lekker gegroeid, zie ik.
Ik geniet echt van de zomer en het kan maar niet op. Maar vandaag bedacht ik me opeens dat ik straks ook best wel weer zin in de herfst heb! Gek hè... dat heb ik nog nooit gehad... En nu ik je mooie breiwerk zie...