maandag 7 mei 2018

Bevrijdingsweekeinde


Wat hebben we het dit weekeinde getroffen met het heerlijke weer.
Terwijl in de stad vrolijke muziek was georganiseerd,
gingen ActionMan  en ik liever bezig in de tuin.
vorig jaar hebben we een tuintafel geërfd.
Die is nu op zijn plekje gekomen:
hier kunnen we de rest van de zomer koffie drinken,
misschien wat handwerken 
(eten doe je binnen, volgens AM).
Het is nu al een fijn plekje, vinden de vogels.
De tafel staat perfect voor de aanvliegroute naar het voederbakje....




Bij de supermarkt was een aanbieding van tulpen, 
heerlijk om ze nog één keer neer te zetten.

En toen waren ook de wantjes af:



Best wel trots, dat ze zo mooi geworden zijn,
hoewel nummer twee iets kleiner is als nummer één.
Zal de ervaring wel zijn....




Twijnend breien is wel een techniek, die ik erg leuk vind.
Eerst die in katoen en nu in het echt, met Zweedse wol.
Het smaakt naar meer,
maar hoe koud zullen de komende winters zijn?

Nu toch maar eens verdiepen in de brioche techniek!

3 opmerkingen:

kaneeltje zei

Prachtig zijn ze!
Jammer dat Am niet van buiten eten houd, dat is zo lekker!
Bij mij thuis gebeurde het vroeger zelden maar ik vind het heerlijk.
Heb ik minder tijd dan maak ik ze binnen klaar en eet ik ze buiten op. Maar het fijnst is het als ook buiten de tafel gedekt is.
Brioche ze!

Elizabeth zei

Ja, die tuin is gewoon een extra kamer hè..
Hier willen de mannen ook graag binnen eten, wat is dat toch hè?
En je wantjes zijn vast wel nuttig hoor, want het hoeft natuurlijk niet te vriezen om ze te dragen... Ik vind ze enig!
Groetjes, Elizabeth

Anny zei

Wat een gezellig hoekje in de tuin. De wantjes zijn erg lief geworden. Het wordt vast en zeker wel weer weer om ze te dragen. Het lijkt me niks voor mij dat twijnend breien, telkens je draden terug laten draaien, volgens mij heb ik daar geen geduld voor.