donderdag 1 maart 2018

Winterdag


Met deze extreem koude wind is het belangrijk goed aangekleed te zijn.
Ik ben van mijn vingerloze mofjes overgestapt op de echte,
heerlijk warme wanten. En ook een muts is nu standaard uitrusting: 
op de fiets gebruik ik mijn (zelfgebreide) Noromuts.
Lekker diep over de oren getrokken...
Gaan we met de auto, kies ik voor de geborduurde
muts met oorflappen, die ik op de Weefmarkt in Hoorn gekocht heb. 

Zelfs ActionMan heeft zijn capuchon-met-bontrandje
(waarvan hij eerder beweerde nog niet dóód in gezien te willen worden)
aan de jas geknoopt. 
Je wilt er toch wel even uit voor een frisse neus, niet waar?

Morgen gaan we de ijsdikte controleren,
want de vaart vlakbij huis is binnen een paar dagen dichtgevroren.


Ik besteed extra tijd aan mijn breiwerkje,
de sjaal is af als het garen op is.
Het is een super eenvoudig patroon, je kunt het gratis downloaden op Ravelry.

Het vreemde is, dat ik van de ene kleur 4 gram meer gebruikt heb
als van de andere. (uitgaande van 50 gr. )
Hindert niet, het houdt op als er geen garen meer is.
Nog éven doorzetten, dan kan ik hem zaterdag nog om,
als ik moet werken. 




Opruimwerk gaat ook door:
ik ben al jaren geabonneerd op het tijdschrift Flow,
ik heb vakantieboeken, mindfulness uitgaves en heel veel losse
schriftjes. Vanochtend heb ik een hele stapel uitgezocht,
die kunnen naar iemand anders. Misschien wel de Kringloop.
Ik heb ze gelezen, en nu staan ze ruimte in te nemen.


Deze stapel gaat weg, het is een doos vol.

Daarna zag ik de bakken met "mooie" stofjes..
Ik dacht: hoeveel heb ik daar van nodig?
en wanneer ga ik er weer mee aan de gang?

het resultaat:
een prullenmand vol organza en tule
een tasje vól beeldige kantjes, bandjes en linten,
wegens te veel aan de kant gelegd.


Dat gaat niet zo in de container,
misschien is er nog iemand, 
die er blij van wordt.



 Bij de oude dame in de flat is weer een nieuwe aap geboren.
Schoonzusje had een kleinere maat voorgesteld,
maar dat is niet niks...
dun garen en dunnere pennen!
Mijn moeder geeft niet snel op, het was wel priegelwerk,
maar is het niet een schatje?


Dan ook nog een foto van de quilt, waar de familie Aap op zit.
Gemaakt door hetzelfde schoonzusje.




Ze hebben het fijn met elkaar...
groetjes uit de flat
en pas op, als je op het ijs gaat!!

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Leuk om zo'n creatieve schoonzus te hebben! Wat een leuk stel die twee aapjes samen en de quilt mag er ook zijn...
Veel mensen zijn aan het opruimen en de kasten aan het doen, merk ik. En wat je dan allemaal niet tegen komt hè.. Herkenbaar zo'n stapel Flows, maar ik doe ze niet weg hoor; plaatjes knippen en wat plakken enzo..
Hier wordt op de slootjes al geschaatst en de ijsbaan is sinds gisteren open. Leuk hoor voor de jeugd die deze week vakantie heeft. Misschien nog sneeuw erachter aan en dan hebben we toch een heuse winter gehad!
Je breiwerk inspireert me weer, maar ik mag/kan er nu niet aan toegeven omdat er teveel 'op' staat voor Uk en over 5 weken is het zover... Maar daarna wil ik toch lekker weer eens met verschillende kleurtjes gaan breien!
Fijn weekend en groetjes v. Elizabeth

Marguerite zei

Hoop dat je nog lekker hebt kunnen schaatsen gisteren.
Ben druk met mijn foto cursus en ben vooral druk met om mij heen kijken.
Wat wel en wat geen leuk foto object is.
Vandaag heerlijk weer om er op uit te gaan, maar er moet een pakketje bezorgd worden en dat laat nogal op zich wachten.
Balen, postbode zit vast zelf op het ijs...