donderdag 8 maart 2018

Een Affo!




Hij is af, de zigzagsjaal. Ik vind het een erg leuk patroon: 
twee toeren met de ene bol verloopgaren, dan
twee toeren met de andere bol. Het blijft spannend
wat de kleuren met elkaar gaan doen. Je weet immers
niet, of een lichte tint bij een donkere toer komt 
of net twee donkere stukken bij elkaar. 

Ik ben er heel blij mee, heerlijk zacht garen van Lang Yarns,
maar elk garen met een kort kleurverloop is er geschikt voor.




Deze week is het ineens voorjaar: ik heb al twee keer 's morgens heel vroeg 
een merel horen zingen. 
Dus ik vond het tijd voor een flinke bos tulpen in een lief voorjaarstintje. 

Nu ga ik op zoek naar een nieuw project: 
ik heb twee kandidaten: 

* ik ga me verdiepen in het boek Lekker Warm! van Carla Meijssen,
waarin ze de techniek twijnend breien beschrijft en patronen geeft
zodat je meteen kunt starten. 



*  ik ga brioche breien,
ik heb dit boek van Nancy Marchant in de kast staan.
Daar staan prachtige patronen in, maar ik heb het nog  nooit gedaan...



Beide boeken zijn een uitdaging.
Het is zoals Pippi Langkous zei:
"Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan". 

4 opmerkingen:

Anny zei

Pippi heeft gelijk: gewoon proberen. Wat een mooi patroon heeft de sjaal door het verlopende garen te combineren.

Elizabeth zei

Wat een geweldige affo laat je zien! Zo verrassend hoe deze mix uitpakt... en uniek.
Morgen wordt het helemaal lenteweer, 16 graden notabene...
Ik wed dat je vandaag uit beide boeken wat heb gedaan!
Groetjes, Elizabeth

kaneeltje zei

Prachtig je zig zag shawl!
Op het onderste boek heeft al een paar keer mijn oog gevallen, niet dat ik haak of brei maar ik vind de motieven zo mooi....zet’m op meid, je kunt het!

Annie Kingma zei

Heel mooi geworden je sjaal
Succes met het komende project.
Zal zeker lukken
Groetnis Annie