zondag 21 januari 2018

Stormachtige week - collage 2018 - week 3



Het was een stormachtige dag, donderdag. We deden vroeg boodschappen, 
en ik ging aan het werk voor de bijeenkomst van de quiltgroep, die middag.

Telefonisch overleg: twee dames moeten "achter" Leeuwarden wegkomen,
en met code rood en oranje, ga je wel nadenken of het wel zo nodig is
om op weg te gaan. 
"We overleggen", hoorde ik uit Burgum.
Prima.
Ik werkte lekker verder, naaimachine en ik hadden het gezellig,
bloemblaadjes en krulletjes vlogen eruit.

"We doen het niet - waarom zal je het opzoeken?"
Op de Friese zender werd net verteld, dat er op de Wâldwei (waar zij langs gaan)
een aanhanger van een vrachtauto gekanteld was.
De hele weg gestremd.

Prima, geef jij het door aan de gastvrouw?

Een half uur later: de telefoon wordt niet opgenomen door de gastvrouw.
Oei....eerder op de ochtend had ik ook al geen contact gekregen...
"Ze heeft de voicemail ingesproken".
Dan laten we het zo.

Om half drie: telefoon.
"Waar blijven jullie? Heb ik wat gemist?"

Jeetje, blij dat ik haar stem hoorde,
ik (optimist) was al bezorgd - gevallen, onwel op bed -
ze is tenslotte alleen.

Intussen kwam het zonnetje er door, 
de wind ging liggen,
kortom
ik pakte de fiets en we hadden een gezellige middag samen.
De gastvrouw is bezig een groot kleed te borduren voor iemand, 
die het, wegens ziekte niet meer zelf kan doen. 
Het is prachtig ontwerp van Marjolein Bastin. Een hele klus, 
maar met een tijdschema gaat het lukken.
Ik had mijn huizentopje mee.
Gezellig met koffie en een stukje boterkoek
hebben we meteen de wereld even verbeterd. 


collage naar aanleiding van de bijeenkomst over Bibliotheek 3.0
-warmte, ruimte en licht-


kookmagazines van de supermarkt opgeruimd.



Een afgeschreven nummer van het blad 
GezondNu zorgt voor deze collage.
Tips voor het onderhouden van relaties:
vertrouwen, dankbaarheid, vriendelijkheid en complimenten.

Vriendelijkheid viel me het meeste op:
*groet mensen, die je tegenkomt
*bedank iedereen, die je helpt
*bedenk drie mensen voor wie je iets leuks kunt doen.

Daar kun je wel wat mee, vind ik.




2 opmerkingen:

Anny zei

Volgens mij ziet de manier van reageren weer uit zoals we dat gewend zijn! Actuele collages!

Elizabeth zei

Joepie, ik kan weer reageren! Wat een gave collages maakte je weer. Dat is ook een manier; gewoon aan de slag met wat er voorhanden is! Ik zoek meestal veeeeeeeeel te lang...
Dus tòch nog een gezellige quiltmiddag! Bij ons scheen de zon 's middags ook; totaal ander weer... Het kan verkeren!
Groetjes, Elizabeth