donderdag 5 oktober 2017

Wat maakt je blij?





Wat maakt me blij?
Dit weekeinde viel mijn blijk op dit postertje uit de Happinezz.
Het hangt in mijn kamer, maar nu viel het weer op.

Ik word blij van het inwerken van de nieuwe Dan Brown


 Er was een actie met een bekende Friese boekhandel, waarbij het boek tegelijk in de
boekhandel én in de bibliotheken verkrijgbaar was - de datum was 3 oktober.
Gelukkig werkte ik die ochtend, de boeken waren door de expeditiemeneer gebracht
en 's middag lag de stapel voor onze klanten klaar.




Voor de zekerheid ook andere titels erbij...
Meteen om twee uur was konden we de eerste klant blij maken!

En dan afgelopen zaterdag:




27 dozen met gehaakte dekens, afkomstig uit Sneek, Wommels, Workum en Bolsward werden opgehaald. Er is weer ruimte in onze opslaghoek.
En ... de volgende uitleendag werden er al weer 4 dozen binnen gebracht uit Wommels.
Die vrouwen verdienen echt een medaille - wat wordt er hard gewerkt!
Zoveel enthousiasme en energie voor dit project.


En mijn eigen plezier?
Het was vandaag weer een stormdag,
heel vervelend, want het was Bolletongersdei 
in Bolsward.
De eerste donderdag in oktober is altijd jaarmarkt, vroeger met een kalverkeuring.
Maar dat is door de strenge regels na de BSE-crisis al jaren niet meer gedaan.
Nu is het vooral een grote markt, die door de hele stad opgesteld staat.



's Avonds is er ook ringrijden om de Gouden Sweep.
Alles is afgelost vanwege de storm en het was maar goed ook.
Wat een rotweer was het vanochtend, pas in de middag klaarde het wat op.

Ik heb me teruggetrokken in mijn kamer en 
daar, met een muziekje erbij (I love Paris in the Springtime - Ella Fitzgerald)
gewerkt aan het zeshoekjestasje.



Netje aan elkaar zetten met de boerenhemdensteek. Dan zit het stevig. 

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Je bent een heerlijk tevreden mens, als je blij kunt worden van de gewone dingen die het leven je brengen!
Maar wat leveren die haakdames veel aan... ze verdienen wel een lintje!
Jammer dat de speciale dag niet door kon gaan vanwege het weer. Sneu voor al die mensen die al zoveel voorwerk hebben gedaan en zich erop hebben verheugd...

Fijn weekend, groetjes v. Elizabeth

Anny zei

Die poster heeft helemaal gelijk! Het is heerlijk om de dingen te doen die je leuk vind. Dat dachten al die haaksters van de dekens natuurlijk ook! Volgens de weerberichten wordt het beter. De regen hoort bij de herfst maar nadat ik vandaag al twee keer een hoosbui over me heen kreeg ben ik er wel een beetje klaar mee.

Marguerite zei

Jammer dat de markt niet door kon gaan.
Ben zelf ook die dag lekker binnen gebleven.
Je etui is vast al veel verder maar dat laat je binnenkort wel zien.
Groetjes Marguerite
We zijn lekker druk in Bolsward in het huisje van oudste dochter.