zondag 15 oktober 2017

Boekentip - De Zeven Zussen


Dit was afgelopen week: lekker bezig met het zeshoekjestasje.
Het koffertje met Mummstofjes er bij.... ik was toe aan
een mooi stofje voor de binnenkant.

Toen kwamen de nieuwe boeken binnen
en nam ik er twee mee.
De eerste boek , Het Klaprozenjaar, pakte me meteen.
Heerlijk verhaal, blogje over geschreven,
vrijdagmiddag kwam er iemand in de bieb, die er heel blij mee was.
Heerlijk, die medewerkster, die een mooi boek voor je bewaart!
(nou ja, mag ook wel: mevrouw is in het voorjaar gevallen,
heup gebroken en nu eindelijk weer in staat om
het hele eind naar de bibliotheek te lopen -
leuk om haar even te verwennen...)

Maar toen: het tweede boek:
ook één van mijn lievelingsschrijfsters
Lucinda Riley.


Heerlijk, een lekkere, dikke pil - 622 pagina's!!
En toen ik begon te lezen, kon ik het niet meer neerleggen.
Vrijdagavond, na het werk begonnen en zaterdagavond laat had ik het uit....

Waar zal ik beginnen?
De zeven zusters zijn allemaal geadopteerd door een rijke
vrijgezel, Pa Salt, zoals ze hem noemen.
 Elk meisje is vernoemd naar één van de
sterren van de Plejaden  
 Ze wonen met hem in een 
huis op een schiereiland in het meer van Genéve.
(denk: privé jet, privé jacht, zulke dingen).

Als Pa Salt overlijdt, krijgen de meisjes (jonge vrouwen al) elk een brief
waarin Pa Salt op een mysterieuze manier verwijst naar
hun afkomst.
Bovendien staat er in zijn privé tuin ineens een armillarium,
je ziet het ook afgebeeld op de voorkant van het boek, tussen 
de woorden Lucinda en Riley.
Op elke band staat een tekst in het Grieks en de coördinaten
van de geboorteplaats van elk van hen.

Na deze introductie volgen we de oudste, Maia naar haar geboorteplaats Rio de Janeiro.
Ja, en dan komt het verhaal echt los:
een oud verwaarloosd familiehuis,
een zieke, oude vrouw,
brieven uit het verleden,
de ontstaansgeschiedenis van het Christusbeeld, 
het heeft allemaal te maken met de familie,
waarin Maia geboren is.




En het allermooiste is:
de is het eerste deel!!
Alle zusjes komen aan bod.
volgende jaar komen de volgende twee delen uit. 
Lucinda vertelt op haar website meer over dit bijzondere project.

ik zie er heel erg naar uit om meer te lezen...


4 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Dat lijkt mij werkelijk een mooi boek, maar wat een dikke pil. Ook het Klaprozenjaar lijkt mij mooi. Eerst maar even Hendrik Groen uitlezen. Bedankt voor de tip. Fijne week en hartelijke groet El

Truus zei

Dank weer voor de tip. Zal het op mijn verlanglijstje zetten want heb het maximale aantal reserveringen bereikt.
Leuk zijn en blijven de stofjes van Debbie Mum en ben benieuwd naar je tasje.
Zonnige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Elizabeth zei

Je weet m'n nieuwsgierigheid wel te prikkelen hoor!
Ik ga maar een lijstje aanleggen en meenemen naar de bieb...
Groetjes, Elizabeth

Anny zei

Dat wordt een prachtig tasje . Ach mogen we ook even van dichtbij kijken? Nu heb ik de foto even vergroot. Jammer genoeg vallen dan de details weg. Dat boek! Oh, waar haal ik de tijd vandaan? En dan lekker veel volgende boeken.