vrijdag 14 juli 2017

Collage 15fünfzehn - nummer 6


Op de omslagpagina van het blad Happinez
staat altijd een spreuk, waar je over na kunt denken.

Deze tekst: travel light, live light, spread the light,
be the light
vind ik echt een doordenker:
als iemand, die overal wel een aap of een beer op de weg ziet,
is het wel iets om mee te werken.

Ik probeer licht te leven:
collega zie een keertje tegen mij:
"van wie is het probleem?"
toen ik ergens mee zat.

Tja, het is bijvoorbeeld niet mijn probleem,
dat iemand een herinneringsmailtje over een boek krijgt.
Je bent als lener zelf verantwoordelijk, opletten bij inleveren is
toch wel iets wat je zelf moet doen...

Maar men staat wel met rook uit de oren voor mijn balie:
DAT BOEK HEB IK ALLANG INGELEVERD!!
DAT SYSTEEM VAN JULLIE WERKT OOK NOOIT GOED...

loslaten
meebuigen
verder gaan met je werk.

Zijn die vrouwtjes niet schattig?


2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, die vrouwtjes lijken nergens last van te hebben en swingen lekker de tent uit!
Gave collage heb je er van gemaakt, Irene.
Fijn weekend gewenst, groetjes v. Elizabeth

Willy zei

Mooi weergegeven in deze collage en bijbehorend verhaal.