vrijdag 9 juni 2017

Collage 15fünfzehn - nummer 2







Gelukkig is de zomerstorm van de laatste dagen vertrokken, maar nu stroomt het van de regen.
Ik ben op zolder, in mijn atelier, lekker bezig; knippen en plakken aan de kleine collages.



Intussen heb ik er al vier af, 
hier is nummer 2

Ik ga hem ook op de site
 van 15fünfzehn zetten.












Wat een verschil met afgelopen maandag, toen de FietsElfstedentocht gehouden werd!
Er stond een harde wind, die je dan vanaf Dokkum tot Stavoren tegen had.. :-((
Maar gelukkig was het zonnig, dus de sfeer zat er goed in toen we bij de start gingen kijken.




opvallend, dat (bijna)  iedereen tegenwoordig een helm draagt.


langs het stadhuis, waar je kunt zien, over hoeveel minuten
de volgende groep "losgelaten" wordt.


Ook bij groep 22 zijn de stempelaars fanatiek!

Na afloop bleken er maar 400 fietsers afgestapt te zijn,
terwijl er 15.000 gestart waren. 


En, kijk eens, zelfs een klein meisje in Fries kostuum.

2 opmerkingen:

Anny zei

Regent het nog? Hier was het rond kwart voor tien droog. En het is nu bewolkt met af en toe zon en een stevige wind.
Heb steken opgezet voor die leuke "huisjes"muts uit het woolweekblad. Ik wacht nu op de bestelling van Evodie van Finlandia want de boord moet met nld 3 en daar heb ik geen kleine rondbreinaald in. Ik heb wel opgezet met 3.5 voor de 1e naald, anders wordt de opzetrand zo strak. Maar ik kan niet wachten om verder te gaan.

Die 15 bij 15 collages zijn er leuk. Het is een mooie maat. En deze is natuurlijk weer helemaal het einde! Loop jij ook de hele week te broeden op zo'n ontwerp?
Ik kan met een idee en plaatjes zoeken rustig een week bezig zijn. En het leuke is: het kan ook tijdens de afwas of het strijken... Fijn weekend. Het weer wordt beter!

Elizabeth zei

Nou, dat zeiden wij deze week ook tegen elkaar... steeds meer fietsers die een helm dragen! Ik moet er zelf niet aan denken (rijd ook niet op een racefiets..), en heb niet graag iets op m'n hoofd.
Mooie collage maakte je, de achtergrond is ook zo gaaf... Alsof het zo uit het plaatje gerold is!

Groetjes, Elizabeth