dinsdag 2 mei 2017

Even vouwen..




Ik vond op Pinterest een grappig vouwwerkje, bedoeld voor je Midori agenda. Die agenda bestaat uit een leren omslag, die je vult met verschillende losse boekwerkjes, katernen eigenlijk. je  bevestigt ze in de omslag door ze achter een elastiekje te schuiven.

Niet, dat ik zo'n omslag heb.... beetje duur, heb ik toch niet zo nodig... maar kijken mag altijd!
Je neemt een vel A3 papier, beetje knippen en wat vouwwerk, kanten verstevigen met washi-tape..
en voilá: een mapje met handige hoeken om kaartjes (of zo) in te steken. Daar kun je ook zelf nog wel een omslag voor maken, maar dat bedenk ik nu pas. Het is een werkje van niets - ook leuk om met kinderen te doen. Ik ben zelf met breed washi-tape aan de gang gegaan, voor het tweede voorbeeld nam ik een rolletje textieltape. Ook heel vrolijk, wel wat dik in de middenvouw.

Op het blog van Lucy Wonderland (even klikken) zie je heel duidelijk, hoe eenvoudig het is. Ook nog een filmpje om te laten zien, hoe je het in de omslag steekt. Doen! Leuk! Simpel!


4 opmerkingen:

Truus zei

Wat leuk en ja eenvoudig maar met een leuk resultaat!
Zag ook bij iemand een 31 dagen challenge om elke dag naar haar blog te gaan en iets van papier te maken waarvan zij een voorbeeld van geeft.
Gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Marguerite zei

Wat een leuk ideetje weer.

Anny zei

Natuurlijk ga ik zo meteen direct een kijkje nemen bij die leuke adresjes die je noemt. Ziet er trouwens nog best ingewikkeld uit. Maar dat kan ook het al wat latere uur zijn...

Elizabeth zei

Dit vind ik leuk! Meteen even gekeken bij Lucy en het idee gepind. Ja, ga ik zeker een aantal van maken. Leuk voor in m'n 365-dagenboek. Superleuk ideetje, Irene!

Groetjes, Elizabeth