maandag 17 april 2017

Genieten van kleine dingen


Op visite genieten we van de kuikentjes, die schoonzusje thuis heeft. 
Ze is juf van de groepen 1,2 en 3. en had  een broedmachine 
met 10 bevruchtte eieren in haar lokaal. 
De kinderen konden zo, van heel dichtbij, zien hoe kuikentjes geboren worden. 
Op maandagmorgen kwam het eerste ei uit en uiteindelijk waren er 8 kuikentjes. 
Reuze spannend voor de peuters en een drukte van belang in de klas. 

Die kleine beestjes kunnen niet een weekeinde alleen achterblijven, 
dus... gingen ze mee naar huis. 
De visite was net zo geboeid als de kinderen:  
het voer moet bijgevuld, hoeveel water is er nog - 
waar ze dwars doorheen wandelen -
en dan ineens is het stil..

Alles ligt plat - in slaap gevallen - letterlijk en figuurlijk.... 
Een paar minuten later is alles weer in beweging, gaan ze door waar ze gebleven waren...
Het ras is Hollands Bauw, ze komen later weer bij de lokale boer terug.




De jongeren van World Servants gingen langs de deuren 
om geld op te halen door tulpen te verkopen
Zijn ze niet prachtig uitgekomen?

Genieten


van de vrolijke koffertjes


het oude vogelnestje met de mooie veertjes



een gevonden takje

het stralende zonnetje
de prachtige wolkenluchten

Ik wens jullie nog een prettige dag!

3 opmerkingen:

Villa Zeezicht zei

Wat een mooie post! Ik herinner me dat ik jaren geleden ook eens kuikentjes in mijn klas had, wat een belevenis! En ja, ze gingen ook mee naar huis in het weekend ;o) Leuk om hier weer aan terug te denken. De schatten uit de natuur zijn ook voor mij de mooiste, prachtig Irene! Fijne dag!!

Anny zei

Waar zouden we toch zijn zonder de gedreven juffen van de kleuters! Ik moest direct denken aan de kikkervisjes die wij in de klas hadden en hoe spannend dat was! Prachtig die dubbele tulpen.

Elizabeth zei

Ik heb even met je mee-genoten... Ontroerend mooi, die kleine kuikentjes!
Wat een bijzondere tulpen heb je daar staan, dat is zeker genieten ...