zondag 12 maart 2017

Het kwam er niet van vandaag..


Ik zou vandaag breien, want het begint nu toch wel op te schieten.
Maar ik werd afgeleid door het mooie weer:
de tuin staat vol crocusjes



De bollen vliegen de grond uit, tulpjes en narcissen staan
in een beschut hoekje, nog even en alles bloeit.
De kerstster is ook prachtig:


Vanmorgen lekker de was naar buiten en
daarna bleef ik steken:


met een kopje koffie lezen in deze boekjes..
Eerst dat rode boekje: De Kleine Lord
(heb ik nu uit)
daarna nam ik het boek
"Rijwieltochten langs rustige wegen III"
ter hand. Het is een uitgave van de A.N.W.B. -
Toeristenbond voor Nederland uit 1920.


Achterin zitten twee kaarten op doorzichtig papier - 
het lijkt wel patroontekenpapier, zo dun.

Dit boekje beschrijft "een grooten rondtoer door de provincie Zuid-Holland,
Zeeland en het Westelijk deel van Noord-Brabant.
Behalve de in het boekje opgenomen illustratiën, geven meerdere
photografieën in Ons Eigen Land een beeld van de streek, die in dit boekje
wordt beschreven.
Men raadplege vooral de uitgave Vijftig Platte Gronden voor de steden,
die in de tochten wordt vermeld."

Er wordt op gewezen, dat zij, die niet in de provincie
Noord-Brabant wonen tijdig een kostelooze rijkaart,
geldig voor 15 al of niet achtereenvolgende dagen van het 
belastingjaar, aan te vragen bij de Provinciale Griffie te 's-Hertogenbosch.
Bovendien is het zeer gewenscht tijdig logies te bestellen, liefst per telefoon.

Het is een heel interessant boekje,
ik denk niet, dat je er nog iets aan hebt,
maar wat is het leuk om er in te lezen!

En dan te denken, dat ik de boekjes gisteren voor 0,50 euro per stuk
in Groningen kocht. De bedoeling was/is om de kaften te gaan gebruiken,
maar deze twee kan ik niet zomaar demonteren.. zonde!
en o ja, er zit ook nog een poëzieboekje bij - ook 0,50 cent..

Morgen vertel ik verder over mijn shoppingtripje naar Groningen


3 opmerkingen:

Truus zei

Wat een leuke vondsten zijn deze boekjes en jammer om ze uit elkaar te halen.
Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
Zonnige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Marguerite zei

Wat hebben we toch een heerlijk weekend achter de rug.
En wauw wat een super gave boekjes.

Anny zei

Je ziet het, ik ben driftig aan het bijlezen. Wat een bijzondere boekjes heb je op de kop getikt! Ben benieuw welk kunstwerk er nu weer uit je handen komt...