vrijdag 2 december 2016

Up and downs...




Het wil de laatste tijd niet zo met mijn breiwerkjes.
Zo als de wantjes - vorige winter verschillende paren gebreid,
leuk om te doen.
Een paar weken geleden vond iemand ze zo mooi, dat ik een opdracht kreeg;
wel de zelfde kleuren, maatje kleiner, blauwe duimpjes..
Top, moet lukken - eitje, met alle ervaring van vorig jaar.

Ging heel goed, tot ik bovenstaande foto naar vriendin stuurde,
Toen pas, op de foto, zag ik, dat er een patroondeel miste 👯
Hoe blind kun je zijn?!



Uithuilen  halen, is maar een simpel dingetjes...
tutterdetut, 
komt goed.
En dat is ook zo,
maar het plan was om ze nog voor
de Sint te breien.
Kan hij ze mooi uitdelen...


Dit is de stand van hedenmorgen,
zou moeten kunnen lukken...
alleen de duimpjes nog
en van één wantje alle draadjes afhechten.

En dat andere werkstuk, waarover je hier al kon lezen.
Het werd niet mooi soepel,
overnieuw begonnen met zachtgroen linnen garen.
Was het ook niet...

Toen bij Wereldwol de originele wol besteld,
als je er zoveel werk in gaat stoppen,
dan moet je het goed doen!



Nu eerst die wantjes af,
nog een kadootje afwerken


Dat gaat gelukkig wel prima;
collega kwam vorige week triomfantelijk met
uit het magazijn:
Kijk eens, de allerlaatste!

Deze week een sprintje door Xenos
(kan eigenlijk niet binnen 10 minuten,
maar ja: vergadering..)
letterstempeltjes in cursief,
inpakspulletjes in precies de goede kleuren,
en bij de boekenverkoop in
de bieb van Sneek,
dit kleine boekje over
precies het goede land!!
Hoe blij kun je zijn?

en na al deze dingen begin ik weer aan de omslagdoek...

3 opmerkingen:

Truus zei

Dat lukt je vast wel om de wanten op tijd klaar te hebben -succes.
Ben benieuwd naar je volgende poging met de sjaal -dat moet met dit garen toch helemaal goed komen.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Anny zei

Als Sint pas op 5 december rijdt lukt het vast en zeker nog wel! Het blijven toch hele lieve wantjes. Veel succes bij het veranderen van het koffertje. Je laat het resultaat och wel even zien? Gezellig weekend. (Hier tikken de breinaalden ook:even een paar sokken breien voor een vriendin. Nou even? En er ligt een leuk boek: Knitting from the north. Eenvoudige tweekleurige patronen van polswarmers mittens wanten. mutsen en een trui die vanaf de boord in een stuk wordt gebreid... )

Elizabeth zei

Wat een leuke spulletjes kwam je tegen bij Xenos! Je kunt het er echt treffen, idem bij de Action, vind ik..
Tja, dat breiwerk... Ik denk dat je een beetje kritisch bent. En dat ben ik zelf ook. Als het me niet zint dan stop ik er mee of meestal verander ik iets zodat het me wel zint. Jammer van het randje dat je was vergeten... Ik vind dat inbreiwerk zo mooi!