zaterdag 11 juni 2016

Brei dilemma



Het is vakantietijd en ik ben begonnen aan de Persian Dreams,
lekker project om aan te werken als je je kunt concentreren.
Het garen heeft zijn eigen bakje, handig om mee de tuin in te nemen.



Maar toch zit ik er wat over te dubben..
het patroon is niet moeilijk,
het garen is schattig
maar
kijk eens goed:
(even een paar extra naalden erin om het beter te zien)

het patroon komt niet erg uit,
ik vind het zo spikkelig...

Het garen heeft een kort kleurverloop,
dan gebeuren er, qua kleur,
onverwachte dingen.

En daar kan ik niet goed tegen
ik houd van duidelijkheid!

Dilemma:
doorgaan
 en er van uitgaan, dat het, als het helemaal af is,
wel mooi is met al die kleurtjes

of
uithalen,
ander garen nemen bij het duifjesgrijs,
effen bijvoorbeeld
en opnieuw beginnen?

even laten bezinken...



het tussendoortje is een echt werkstuk geworden.
Een langwerpig lijstje van IKEA lijkt er heel geschikt voor.
Eén "probleem": er is wat weinig stof voor het inlijsten.
Zeker als ik er nog zo eentje bij wil maken.
En waar heb ik dit ooit gekocht?

Na  overleg met een ervaringsdeskundige
gaat het volgende gebeuren:
het karton in de lijst wordt beplakt met aslan,
dan voorzichtig het borduurwerk hierop plakken.
Dan heb je geen stof voor een omslag nodig
en  blijft er ruim voldoende over
om het zusje van dit patroon te borduren.

Top!




3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ik wist niet wat het inhield, de Persian Dreams, dus heb ik even je linkje aan geklikt. Oh, wat mooi .. en wat een uitdaging, Irene!
Je garen is prachtig, maar inderdaad niet zo geschikt voor dit project. Ik zou er niet mee verder gaan, want je raakt het 'tegeltjes' effect van het motief hierdoor echt kwijt. Zonde van al je werk toch?
Het borduurwerkje vind ik erg leuk, en wat een goede oplossing om het toch in het lijstje te krijgen!
Fijn weekend (het is handwerkweer...), groetjes v. Elizabeth

Anny zei

Het is misschien wat onrustig door het korte kleurverloop. En het patroon komt ook niet zo goed uit. Toch nog eens overekenen? Wel jammer als je enthousiast start. Het huisje blijft lief. En wat een handige oplossing met Aslan.

Truus zei

Misschien is het kleurcontrast te weinig waardoor het motief niet uit komt. Je zou nog een proeflap met 1 motief kunnen breien om te zien of het echt wordt wat je wil en zo niet dan ander garen wat donkerder is dan deze.
Bij je borduurwerk zou ik alleen langs de randen dubbelzijdig plakband gebruiken -na een tijdje wordt het vies omdat de aslan stof aantrekt en dat krijg je er niet meer af.
Succes en gezellige zondag
groetjes, Truus uit Drenthe