dinsdag 31 mei 2016

Even relaxen!



Even relaxen - dat betekent: op het tablet een kijkje nemen in de haven van Stavanger, waar het cruise-seizoen weer op gang is gekomen. Bijna elke dag komen er meerdere cruiseschepen aan. de passagiers gaan dagtochtjes maken per bus of ferry. Wij ,kijken met bewondering, hoe die enorme schepen achteruit ingeparkeerd worden aan de kades. Vooral als je ze in de verte ziet aankomen, is het een prachtig gezicht.

Daarna een wandelingetje in het Rasterhofpark in Sneek, lekker dichtbij en toch even een ander uitzicht:



genieten van de rust op de vroege zondagmorgen


het uitzicht  over het Sneekermeer
en:

zijn ze er?




Ja, kijk, daar zie je ze, in de verte


even van dichtbij...
prachtig!


volgende keer gaan we ontbijten bij Van der Valk!
Je kunt er op zondag al om 7 uur terecht,
leuk om eens een keertje te doen.


Thuis weer verder in de relaxstand; er gaat niets boven een 
kruissteekwerkje om tot rust te komen.


Het hartjeshuis komt uit dit boekje,
waarin nog veel meer van die schattig werkstukken staan.


dit hartje komt ook nog aan de beurt.


het garen voor de Persian Dreams ligt ook al klaar, 
en ik werk aan een opdracht van Kiale,
voor één van de boekjes,
die ik gemaakt heb.



nog niet helemaal af,
zo leuk om te doen!

2 opmerkingen:

Anny zei

Dat kruisteekpatroontje komt me wel heel bekend voor! Wat een leuk boekje is het. En ik snap niet hoe ze zo'n schip zo makkelijk "inparkeren" . Het doet me denken aan vroeger. Mijn vaders bedrijf had een aantal coasters in de vaart en van eentje was de kapitein een beetje makkelijk. " kijk alweer een deuk" is dan ook een gevleugelde zin in onze familie. Ben heel benieuwd naar je Perzische dromen.

Villa Zeezicht zei

Je bent heerlijk bezig, echt genieten in Walhalla ;o) Mooi, zowel de kruisjes als de hooglanders! Ga zo door!