zondag 13 december 2015

Kerstperiode (en wantjes)



Bolsward heeft een heel mooi oud centrum met sfeervolle straatjes en verbindingsteegjes.
Sinds een paar jaar wordt hier de Mooiste Kerstmarkt georganiseeerd: bewoners openen 
hun huizen, schuurtjes en rustieke garage's om allerlei spulletjes te verkopen.
Ook de bibliotheek sluit aan bij de markt, we zitten aan het grachtje, waar de route begint.

Dus, vrijdagmiddag ging de deur open, stonden de lantaarns buiten en hing de Kerstman te stralen.
We troffen een heerlijke avond, waardoor de avond heel sfeervol verliep.
De beide muziekstudentes zorgden voor nog meer sfeer met hun dwarsfluiten!

Mijn wantjes zijn ook af:


Best wel trots op ook!
Ze zijn gebreid naar een patroon uit het boek(je) 


Ik gebruikte IJlandse wol van het merk Lopi Einband, verkrijgbaar in 46 kleuren.
Ik moet eerlijk bekend, dat het wél prikt, ook na een badje Eucalan!
Ik ga geen trui breien van dit garen, maar voor de polswarmers is het prachtig materiaal.



4 opmerkingen:

Marianne zei

Mooie wantjes, leuk patroon! Alleen dat prikken is niet je van het.

Marguerite zei

Leuk zijn je wantjes. Prikwol hou ik ook niet van. Die op de voorkant van het boek staan zijn ook super. Bolsward is een hele mooie plaats. Zeg ook altijd als dat grote lelijke flatgebouw er niet had gestaan hadden we er wellicht gewoond. Wilde na jaren Utrecht ergens wonen zonder flats. Hihi...

nelleke markesteijn zei

Zo, dat zijn een paar bijzonder mooie wantjes die je hebt gebreid!!!! Heel mooie kleuren heb je gekozen hiervoor. En dat was geen simpel patroontje, met o.a. die Letse vlechten. Super!!
Wel jammer dat de wol prikt. Ik blijf wat ambivalent over de Lopi. Het moet superwarme wol zijn van de IJslandse schapen, maar ik lees ook geregeld iets over prik .... Je hebt wel een goed proefproject gebreid wat dat beteft: voor je handen is het ws niet zo storend. Voor je hals bij een trui daarentegen ... :-(.

Anny zei

Wat een prachtige wantjes. Jammer dat ze een beetje prikken. Wat een leuk idee om overal open huis te houden.