zaterdag 25 juli 2015

's Morgens vroeg....



Na het ontbijt een rondje door de tuin - kijk toch eens, hoe mooi de hangbegonia is! 


en in het hoekje bij de tuindeuren doen de geranium's en de kleine fuchsia's het ook zo mooi...

Het heeft vannacht flink geregend en de voorspelling voor vandaag is ook niet best: zomerstorm, code rood langs de kust. Het Skutsjesilen bij Stavoren wordt verplaatst naar volgende week en allerlei andere activiteiten in het land zijn afgelast. We wachten af.....

Het schiet me te binnen, dat ik nooit heb laten zien, wat er dit voorjaar, tijdens mijn uitstapje naar Ierland in de tuin gebeurd is. Even meekijken!



Zo zag het er toen uit: de vijver half leeg,
de vissen in de bruine bak (met een luchtpompje)


alle planten eruit en daarna de bodem schoongemaakt, nieuw folie erin


links is meteen een grote bruine wilg afgezaagd, de wortels hadden het folie beschadigd.
Jammer, daar zaten alle vogels uit de wijde omgeving heel graag.




Geweldig, hoe het opgeknapt is!


Niet voor te stellen, hoe snel alles gegroeid is en je niets meer ziet van de klus...
De vissen hebben de verhuizing overleefd, maar sindsdien komt de reiger regelmatig langs.
Vandaar het grote net...

4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, die reiger denkt natuurlijk ook 'wat een mooi plekje hebben ze voor me gemaakt..'
Maar jullie hadden er al rekening mee gehouden, gezien de balkjesconstructie.
Het is te hopen dat je mooie bloemen niet teveel te lijden hebben onder de voorjaarsstorm, want het gaat hier in het westen behoorlijk tekeer. Mijn geraniums vinden het anders niks leuk ...
Fijn weekend (goed knutselweer!), grtjs Elizabeth

Anny zei

Oh, gauw binnenhalen die begonia hoor! Het is hier behoorlijk hard tekeer gegaan. Ik durfde niet eens naar de grote boom hierachter te kijken! Gisteren zette ik alle losse planten in de schuur en vond dat eigenlijk maar overdreven! Gelukkig deed ik het wel, want anders was alles weggewaaid. Den Haag is nauweliojks bereikbaar. Ik keek net even naar het liveblog van de NOS. Peoh, alle grote A wegen hier aan de kust zijn gestremd.

Bezig Plus zei

Oh hoop zo dat je mooie tuin ongeschonden uit de zomerstorm komt want het is hier aan de kust bar en boos hoor!
Groetjes Anje.

Marguerite zei

Hoop dat je mooie bloemen de storm van vanmiddag hebben overleefd. Hier waaide weer heel wat voorbij. En bij mijn moeder is een boom in haar tuin omgewaaid. Morgen mogen we dus openhaardhout zagen bij haar. Mooie vijver heb je zeg! Helaas is ons postzegeltuintje te klein voor een vijver.