zaterdag 11 april 2015

Inloopworkshop Zentangle


Deze mand zijn de zussen Miranda en Stephanie van het blog Love all crafts blogger van de maand Ze worden op de site van de bibliotheek onder de aandacht gebracht en mochten een activiteit organiseren. Dat werd een inloop workshop Zentangle, die ze op de verschillende locaties gaan geven.

Gistermiddag hebben collega en ik de grote tafel, meteen bij de ingang van de bibliotheek vrij gemaakt. Prachtige tafel voor zo'n activiteit, normaal staan hier al onze nieuwe boeken.






 Omdat ik vandaag vrij had, kon ik wat later komen. Mooi op tijd om een foto van de dames te maken en meteen uitleg te krijgen over Zentangle. Ik had er wel van gehoord, maar nog nooit uitgeprobeerd. Deze workshop was er een goede gelegenheid voor.

Om het een beetje uit te proberen, kregen we een label om op te werken. Fijn, dan word je niet bang voor het grote vlak, wat je moet vullen.  Voor de inspiratie lagen er allerlei voorbeelden klaar. Als je tevreden was met je vlakvulling mocht je een gekleurde strook uitzoeken. die is nu aan het uiteinde van de label geplakt, zodat je met een boekenlegger naar huis ging.



Het tekenen van de patroontjes is heel rustgevend vonden we. Net als die kleurboeken, die nu overal te koop zijn. Daar kun je ook zo lekker mee bezig zijn. Zentangle lijkt heel ingewikkeld, maar de patronen zijn opgebouwd uit eenvoudige onderdelen. Het heeft ontzettend veel mogelijkheden. Ik heb vanmorgen meteen een doosje fijnliners gehaald bij de Hema 12 pennen voor 2,-- euro, daar kan ik wel een tijdje mee vooruit...

Een voorbeeld van YouTube:




4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Leuk! Het is zo enorm ontspannend om te doen en het kan gewoon niet fout gaan. Lekker je eigen draai er aan geven. Die pennen heb ik ook, zelfs in twee verschillende diktes...
Nou, ik ben benieuwd naar je werk!

Marloeskreatief zei

,Ja het is erg leuk om te doen,zo n label is een leuk idee

Anny zei

Dat mag nog eens een voortvarende aanpak genoemd worden! 12 fineliners maar liefst. Je bent heel wat van plan zo te lezen. Maar alle gekheid op een stokje: het tekenen is heerlijk om te doen. Al is het niet helemaal nieuw hoor in de 70 er jaren deden wij het hier al op het creatief centrum. Het leuke was dat iedereen dat op een rol kastpapier deed . Decoratief tekenen noemden we het. En er was ook een heel leuk Cantecleerboekje van Grete la Croix. Nu is het wachten alleen nog op je tekenwerk! Geniet er maar lekker van.

Truus zei

Leuk idee om het eerst op een label te doen en er dan een boekenlegger van te maken.
Heb gelijk een ideetje voor een jubileumcadeautje-dank je wel!
Een tijd terug heb ik ook van iemand dit geleerd-heerlijk om te doen.
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe