zondag 11 januari 2015

Mijn eigen zonnetje - Randjes


Soms moet je zelf wat zonneschijn binnenhalen ( zie het blog van RafelsenRozen) en dat kan heel eenvoudig zijn: de geur van de narcissen en de knop van de amaryllis, die er zo doods uitzag.




Deze heeft vorig jaar met drie stengels staan bloeien en verhuisde later naar buiten. Ik hoopte, dat de glazen schaal de slakken tegen zou houden. Dat is goed gelukt (alleen nu en dan legen vanwege een wolkbreuk). Maar nu vond ik het toch wel erg lang duren voor er een blad of knop uit kwam.

En er is nog meer om blij mee te zijn: de Randjes:




Eerst vond ik ze niet zo leuk, die fietsjes, maar twee vond ik toch passen. Toen bedacht ik mijn eigen aanpassing: een turquoise fiets-met-mandje - zo eentje als ik zelf heb, dan fiets ik er eigenlijk achteraan.... Nu nog het jaartal en natuurlijk de afwerking. Was je zo'n lap ook?





Het merklapje vordert ook goed, alleen de steekjes om sommige alfabetjes, kost extra tijd. De letters komen er wel heel mooi van uit, heel duidelijk!


Nu ben ik begonnen aan een alfabet in stersteken. Dan ben ik bij het middendeel aangekomen.

Mijn eigen zonnetje is er ook bij - aan haar opgestoken oren kun je zien, dat ze naar de harde wind ligt te luisteren...



5 opmerkingen:

Truus zei

Heerlijk ruiken de paperwhites he--ze staan hier ook te geuren.
Is het jou al meer gelukt om de amaryllis weer in bloei te krijgen? Dat lukte mij maar 1x.
Leuke oplossing van de fietsers-weet nog niet wat ik er mee doe.
Prachtige foto van jullie zonne poes!
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Marguerite zei

Fijn om het voorjaar in huis te halen. Mag wel met deze harde wind.
Bij ons vloog gisteren het hele tuinset door de lucht. Gelukkig lande de glasplaat rechtop in de aarde en is heel gebleven.
Doe je dit jaar weer met de randjes mee? Ik probeer sterk te zijn en dit jaar over te slaan. Maar ja je weet het natuurlijk nooit. Het blijft leuk om mee te doen.
Groetjes Marguerite

Elizabeth zei

Nu kom ik ook even bij jou op je blog kijken... Wat een gezelligheid! Bloemen, borduurwerkjes en een prachtige poes... Nee, ik vond die fietsers eerst ook helemaal niet leuk als randje, maar ben er nu toch mee bezig.
Ik was een borduurwerkje heel soms (in een lauw sopje en heel voorzichtig) als het wat smoezelig is geworden, maar dan is het vaak na het drogen weer een beetje gekreukt en met strijken moet je oppassen, alleen aan de achterkant en vaak leg ik er nog een zakdoek tussen ... Ga je de lap ophangen of oprollen?

Groetjes, Elizabeth

Anny zei

Heerlijk hè al die bollen. Die fiets is om te stelen. Pas maar op! Ik vind de fietsjes erg leuk staan.

Johanna Zweden zei

Zie dat poes mee helpt!

Wou dat die narcissen hier al kon zien, nu -18

mooie fiets,

mooi je randjes

Veel handwerk plezier deze week

Groetjes uit Zweden