donderdag 22 januari 2015

Conversation starters - Journal52


De opdracht voor week 3 van Journal52 is "Conversation Starters" - een pagina maken over een afgeluisterd gesprek of een gesprek, wat je zelf had. Poeh... wat moet ik daar nu van maken? De meeste gesprekken, die ik hoor zijn in de bibliotheek tussen klanten. Te privé vaak....dat ga ik ook niet stiekem afluisteren, laat staan gebruiken.

Wat voor gesprekken heb ik zelf? Dingen regelen en doorpraten met mijn moeder na het overlijden van mijn vader - ook niet iets voor een pagina. De hele week denk ik er over, wel een goed thema dus!

Intussen verzamel ik ook verder voor de Wijze Woorden pagina's. Vanmiddag moest er toch wat gebeuren, de week is al bijna om...  Ik leg alles bij elkaar en er blijkt al een thema te zijn: dwalen, verdwalen, onderweg zijn. De zin, die ik gistermorgen in een tijdschrift vond, toen ik in de wachtkamer van de tandarts zat, gaat het worden:

"als je verdwaalt, vind je pareltjes!"

Dat brengt het hele creatieve proces op gang: op reis mogen wij graag de omgeving verkennen door gewoon de weg te volgen: zullen we hier eens rechtsaf, dat laantje in? Of: wat zou er om de volgende bocht zijn? En: verderop is een viewpoint, even kijken wat er te viewen is? Zo kom je op de leukste plekjes.

Een pagina uit het boek "Atlas van de Belevingswereld" is de ondergrond van de pagina met een Noord/Zuidroos van diamantjes, onderdeel van een superring uit een tijdschrift over sierraden.
Die Atlas is lijkt een gewoon boek met landkaarten te zijn, maar gaat over een verzonnen werelddeel. Op deze site (klik) vind je een mooie uitleg. Ik heb al vaak op de verschillende kaarten zitten studeren. Wat denk je van: Moerassen van Verveling, de landkaart van Groei (beter en meer); Kilte;
het eiland Haute Cuisine? Het boek is verkrijgbaar bij Bol.com.

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ook voor jou was het dus een zoektocht... Maar ik vind dat niet erg, het maakt je juist bewust van dingen.
Je invulling van het onderwerp vind ik sterk! Mooi om te zien hoe een prompt zo persoonlijk wordt ingevuld. Vond je het niet jammer om te scheuren in die atlas?
Ik ga nog even op de genoemde site 'neuzen'...

Groetjes, Elizabeth

Anny zei

Ha, al dwalend ontstaan de mooiste ideetjes! Niet van mezelf hoor. Maar staat op een kaart die ik ooit kocht. Grappig: ik ga meestal uit van een plaatje en zoek daar iets passends bij. Gezellig weekend. Aan je zolder zal het niet liggen. Wat een knus plekje.