maandag 3 november 2014

Diezijnleuk!


Afgelopen week kreeg ik een mailtje: creatieve markt in Groningen op 2 november....
Daar werd aan tafel een opmerking gemaakt en gistermorgen riep ActionMan mij toe, dat ik in de auto moest springen, want we gingen naar Groningen. Oeps, dat was een verrassing, dus: "niet vragen hoe het kan, maar profiteer ervan!". 

En jeetje, wat was het leuk.....de hele Vismarkt vól kramen met zelfgemaakt spul!!
Wow, ActionMan weggestuurd :))  zodat ik  rustig koon kijken en genieten van al het leuks: vilt, wol, wollen dekens verwerkt tot kussens, knuffels en nog veel meer, brocante, gerecycled papier, houten kinderspeelgoed, gehaakte aardigheidjes als pakketjes of kant en klaar - het hield niet op..
En o ja, het weer werkte ontzettend mee zodat de koffiekraam, de poffertjestent en zelfgebakken broodjes goed verkochten.

Ja, helaas was ik in de haast mijn fototoestelletje vergeten, daarom deze sfeerfoto van de site gehaald:


En wat neem je dan mee?


Bij Saskia van 23april kocht ik deze pakketjes. In het linker zakje zitten stroken papier van oude tijdschriften om sterretjes van te vouwen. Het rechter pakketje zit vol met allerlei afbeeldingen. Dit sprak me heel erg aan - ik vind het zelf ook leuk om mooie afbeeldingen uit oude bladen te scheuren. Saskia gaat verder: zij maakt er  van alles van en geeft ook workshops om je te leren, wat je allemaal met papier kunt doen. Ik kreeg mijn aankoop mee in een zakje van twee op elkaar genaaide bladzijdes. Rechts bovenaan ligt ook nog een bladwijzer met Dolly de Duif (uit een oude kalender) geplakt op een strook karton van een melkpak. Daar wordt je toch heel erg blij van!

Er waren nog veel meer geweldige kramen, alles even kleurig en uitnodigend. Bijvoorbeeld Gewoon Doen, MustLoveStuff, en Eexterhout om er een paar te noemen. (Er waren 100 kramen!). Op de site vond ik de lijst van deelnemers, leuk idee om daar volgend voorjaar te kijken, wie er dan weer staan.

Oja, ik kocht ook nog een super naaikistje:



Formaat handtasje, met binnenvakje waar nog zakjes in lagen met naambandjes: Zr. Linnenband staat er op... nou, dat is toch een gelukkige koop? Vandaag ben ik vrij - dat krijgt een nieuwe bestemming!

Geen opmerkingen: