donderdag 16 oktober 2014

Randjes ...en de rest


Ik ben helemaal bij met de Randjes! Vooral dankzij het extra borduurtje ;)), dat scheelt een stuk tijd!!
Gelukkig is het laatste randje extrasuper eenvoudig, dat geeft me gelegenheid om weer eens te kijken naar het geheime project: het Roodborstjesboekje.


De hele zomer lag het naar me te roepen, maar ik wist niet hoe ik verder moest. Het is zo'n schattig boekje, gemaakt door Ankie - je kunt meer boekjes zien op haar blog.
Ik kreeg dit beeldige boekje toegestuurd om te vullen met alles, wat ik er leuk bij zou vinden.




Ik ben ook enthousiast begonnen, maar bleef ineens steken.... Meestal lost zoiets zich snel op, maar nu heeft het wel heel lang geduurd. Toch een positieve ontwikkeling: sinds dit weekeinde lukt het weer en het wordt steeds leuker!

Het volgende project: de omslagdoek met de kabelpatronen en het vlechtwerk.


Zit keurig in in zijn eigen mandje, want kijk maar eens wat een lap het is geworden:



Ik heb nog twee bollen - ik denk er eentje nodig te hebben voor de plooirand. De extra naald ligt al klaar. Eerst maar doen en daarna de rest van het garen gebruiken om nog wat extra lengte in de jsaal te brengen. Hij is nu 1.50 m. lang....

en oh, ja er ligt nog een pakketje....


even open vouwen?


het middenstukje is al in elkaar gezet


daarna eerst de buitenste rand met de driehoekjes doen, 
daarna ga ik me met die ringen bezig houden...

Geen opmerkingen: