woensdag 29 oktober 2014

een beetje priegelen.... Camelot






Morgen hebben we al weer een bijeenkomst van de quiltgroep - het is even priegelen en doorzetten met dit blok! Het midden was zomaar klaar en daarna leek het een goed idee om eerst de brede buitenrand te maken. Die punten gingen vlot aan elkaar - maar nu ben ik aan de beide binnenringen toe. Spelden, stukje naaien, weer spelden - goed voor- en achterkant bekijken of de lijntjes echt goed gespeld zijn... Morgen laat ik het resultaat zien, nu eerst het laatste stukje afmaken!



Het Randjesproject gaat de laatste periode in, nog 9 weken dan zijn we klaar. Volgend jaar gaat het project wel weer verder, maar ik doe niet weer mee. Als alle patroontjes op de lap zitten en het netjes afgewerkt is, bewaar ik 'm in dit tasje. Dan is het een mooi compleet werkstuk. Het is leuk om te merken, dat ik het doorzettingsvermogen kan opbrengen om elke week de randjes af te hebben.
Nu wil ik liever iets anders gaan doen. Er is dit jaar veel blijven liggen: journalling werkjes bijvoorbeeld. Maar ook het quilten trekt weer...

Met de quiltgroep doe ik de Camelot, maar ook het nieuwe patroon van Susan Smit - The Prince lijkt me leuk. Bij Judith en Wietske  komen de plannen ervoor al in zicht. Dat is een leuk patroon om je stofjes met grappige prints te voorschijn te halen. En die kleine zeshoekjes... die kun je overal maken!

Geen opmerkingen: