vrijdag 22 augustus 2014

"Zachtjes tikt de regen..."


Nou ja, zachtjes is niet helemaal het woord: het stortregent! Ik kwam in mijn kamertje om de was af te halen en te vouwen, maar dat duurde niet lang. Inspiratie sloeg toe!


Er lag een halve quilt, die is nu bijgesneden en meteen wat nog wat met de machine "getekend".



Bij die gouden krulletjes aan het staartje komen kraaltjes. En tussen het handborduurwerk kan ook nog wel wat extra.


Dan terug naar alle afgesneden stukken, die al in de prullenmand liggen - eruit, want daar kun je nog van alles mee doen!




In de kast vind ik namelijk nog een schitterend sigarendoosje, precies de goede maat voor het kleine borduurtje met de zebra.


kijk maar, past perfect... en dan op de bodem eerst nog een stukje van de oude quilt? 



 Dit is het andere stuk van de oude quilt - op een ondergrond van atlaspagina's genaaid. Dat doe ik ook met de vogel, dan passen ze mooi bij elkaar.



Intussen is het werkblad een toonbeeld van enthousiasme.... alleen jammer, dat ik pas vanavond weer verder kan....

3 opmerkingen:

Monica zei

Het zijn wel ontzettend leuke werken die jij hebt gemaakt en leuk in de sigarenkistjes, (daar heb ik ook nog een paar oude van staan) en heerlijk om je werktafel zó te kunnen laten liggen, kun je straks meteen weer verder.

Marguerite zei

Jongste dochter is deze week, fietsend van Makkum naar Bolsward en weer terug, al vaker nat geregend dan vorig jaar het hele schooljaar volgens mij. En dan hebben ze ook nog gewoon buiten gym ook. En zo meteen ook nog een weekend zwemkamp. In een tent en heel veel buiten activiteiten. Moet er zelf niet aan denken. Brrr... Snap wel dat je je wasgoed lekker hebt laten liggen. En gewoon leuke dingen bent gaan doen. Had ik ook gedaan. Maar moet nu eerst een grote tas met hele warme spullen in gaan pakken.

Anny zei

Heerlijk hoor als de inspiratie ineens toeslaat! Je ziet NOOIT iets weggooien. Ik kan begrijpen dat je wel heel lag door wilde gaan!