donderdag 14 augustus 2014

Is het je al eens opgevallen?



Na alle schitterende boeken  over woninginrichting van de laatste jaren, waarin het interieur vooral in gedekte tinten ingericht was, zien we nu nieuwe boeken vol kleur. Heerlijk om door te bladeren en te genieten van alle oplossingen voor het moderne, drukbezette gezin ( beide partners een baan, drie kinderen, grote familie- en vriendenkring). Tegenwoordig zie je veel gerecyclede meubels. Waar  "vroeger" alles zorgvuldig bij elkaar moest passen, is het tegenwoordig heel gewoon om dingen van de Kringloop en designaankopen te combineren. In beide boeken zie je daar prachtige toepassingen van - met veel Vintage stoffen ook!

Wat me wel opvalt (in de meeste bladen, tenminste) is, dat je weinig huizen ziet, waar creatieve werkplekken zijn. Ik bedoel - ik heb onder de tafel bij de bank meerdere mandjes/koffertjes met garen, breinaalden enzovoort staan. Mijn werktafel boven is altijd de plek, waar van alles klaar staat.


Rechtsvoor de oogst van een bezoekje aan de Hema: een sjabloon, kleurige tabs en ook nog een paar stempels. De ketting van het Hawarpakketje is bijna klaar en er staat een doosje met blomstergaren voor nog een ander werkstuk.


Zie, dat staat klaar om mee aan het werk te gaan..
Ik vind het altijd erg leuk om van andere vrouwen te zien, waar en hoe hun plekje er uit ziet. Dat is het leuke van blogs, vaak zie je op de achtergrond mooie kasten, handige opruimmogelijkheden en slimmigheidjes (en gezellige rommel). Dat vind ik niet zo vaak terug in woonbladen.

Als je een team van een woonblad in huis krijgt zul je zulke dingen wel allemaal opruimen, denk ik. En anders gaat de styliste wel bezig...

Ik heb trouwens wel een paar oudere nummers van een Amerikaans blad, wat helemaal gewijd is aan creatieven en hun werkplekken:


Where Women Create is een uitgave van Stampington en komt 4 x per jaar uit. 

3 opmerkingen:

Anny zei

Binnenkijken is altijd leuk! Heerlijk hè om een plek te hebben waas je niet alles hoeft op te ruimen en zo weer aan het werk kunt gaan.

Marguerite zei

Gluren bij de buren! Doe niks lievers. Haha...
Leuke ideetjes opdoen en ontdekken dat het bij een ander ook niet allemaal spik en span is.
Ik had ook alles opgeruimd toen de krant bij ons kwam fotograferen. En op zolder wat is daar? vroeg de fotograaf. Dat wil je niet weten laat staan zien zeiden we bijna in koor. Alles hadden we daar uitgestald. Geniet echt van zo'n tafel wat helemaal vol staat met knutselspullen. Zo ziet het er bij ons in het eggie ook uit.
Groetjes Marguerite

Truus zei

Vind vaak de plaatjes in tijdschriften te opgeruimd en niet leefbaar er uit zien--echt toonkamers.Er zijn mensen die echt zo leven,maar denk dat creatieve mensen hun ''rotzooi''--(met respect hoor!)-- gewoon om zich heen moeten hebben.Anders zijn ze lamgeslagen en komt er niets uit handen. Zo was het vroeger thuis en zo is het nu nog bij mij--heerlijk!!! En mijn werktafel ziet er ook zo uit als die van jou.
Natuurlijk zie ik wel eens een leuk ideetje voor de inrichting,maar meestal krijg ik het ineens op de heupen en hup...moet alles anders staan--met oude meubels!!! Heerlijk toch,maar heb wel net in de opruiming een nieuwe étalage kast' voor weinig geld op de kop getikt--kan een heleboel in!
sorry voor het hele verhaal.....
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe