maandag 19 mei 2014

Hartenquilt - denkproces


Nu het linkerdeel aardig op weg begint te raken, pakte ik de beide los geknipte stukken er nog een keertje bij. Kleurtjes zijn wel lekker vrolijk..

Maar toch, die lange lappen - ik kom er niet verder mee! Ik kan ze ook nóg kleiner maken: alleen dát deel nemen wat me aanspreekt en daar iets mee doen...


En, heel toevallig, liggen deze beide deksels vlakbij. 
Daar kan zo'n klein stuk best ingedaan worden, als een soort kijkdoos...


Eens kijken, of dat past..


Mmm, beetje propperig gevoel  - de hoeken beter weg vouwen?



                                                            nog verder bijsnoeien? 


                                                          Niet geschoten is altijd mis,
                                                           en dan het deksel mooi 
                                               afwerken door het te beplakken met papier?




Zover ben ik nu: verder met borduren van het middendeel en de opstaande randen (zijn er af geknipt) inzetten en bewerken met machinaal/hand borduurwerk.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een idee. Maar zou je de buitenkant van de doos niet bekleden? M'n muurverf komt van de Gamma. Daar kun je de kleur zinnia laten mengen in gammabasis of Flexa of Histor. Mijn kastje is naar de hemel voor quilters: Ingrid van de Quilthoeve wilde hem nog wel in huis zetten. Ben zo benieuwd wat ze ervan vindt nu hij staat. Ik had het helemaal gehad met het kastje. Het was net een ouderwetse verkering uitmaken. Het was leuk, maar nu is het op. Anny van rafels en rozen.