donderdag 10 april 2014

Boekentip - Een affaire in Cornwall


Deze week las ik, tussen alle reorganisatieperikelen door, dit boek: Een affaire in Cornwall. Het is geschreven door Liz Fenwick.
Daar kun je lekker in wegduiken!

Heerlijk verhaal: Jude staat, samen met haar vader, klaar voor de bruidsmars op haar trouwdag... en bij de eerste tonen vlucht ze weg uit de kerk. Oeps, dat is een interessant begin...hoe gaat ze dit oplossen? Haar moeder, haar verloofde/aanstaande man, de hele vriendenkring roddelt er lustig op los.
Ze gaat naar Engeland en komt terecht in Cornwall om daar de papieren van de schrijver Petroc Trevillion te sorteren. Dan begint het verhaal pas echt: het huis en het landschap zie je voor je, de chaos in de kamers van de schrijver, de geheimen van de familie - smullen..

Het is allemaal niet zo spannend, maar het leest heerlijk -  dit is een deel van Engeland, wat ik heel graag eens zou willen bezoeken: prachtige uitzichten over zee, mooi oud huis, familieperikelen - alles is aanwezig voor een paar heerlijke leesuurtjes.

Eerder las ik van haar Sterren boven Cornwall - ook een aanrader!



3 opmerkingen:

Willy zei

heerlijk om bij weg te dromen. Daar zou ik ook graag eens naartoe willen. Daarom kijk ik graag naar de films van Rosamunde Pilcher, meer voor het landschap dan het verhaal.

Richt zei

Dank weer voor je boekentip Irene! We gaan binnenkort weer naar Nederland en dan neem ik mijn lijstje weer mee. In mijn blog vermeld ik later wel mijn aankopen.
groetjes vanuit een regenachtig Noorwegen,
Richt

Anoniem zei

Lijkt me een heerlijk boek! Bovendien ben ik helemaal weg van Cornwall, ooit bracht ik er een zomer door. Als je de kans hebt moet je zeker gaan. Tegenwoordig kun je vliegen op Exeter. Dan zit je meteen middenin het graafschap. En het boek, dagtaak op m' n verlanglijstje om te lezen. Anny van rafels en rozen.