maandag 10 maart 2014

Gewoon doorgaan - sluiting Witmarsum



Je ziet het al meteen bij binnenkomst - hier wordt gewerkt! In het halletje staan de kratten met uitgezochte boeken klaar voor de verhuizing. 






Binnen is het pas echt duidelijk, hoeveel er al gedaan is - vorige week waren ze nog vol, nu allemaal lege kasten. Hier stonden de informatieve boeken, die zijn nu verdeeld in boeken voor de scholen en boeken voor de "Huiskamerbibliotheek" in het Zorgcentrum. Er zijn ook boeken afgeschreven, die gaan naar Bolsward om een nieuwe plek te krijgen in de nog te vormen Bibliotheek op School. 


Vandaag zijn de romans, die naar de "Huiskamerbibliotheek" gaan aan de beurt. Stickeren en herlokeren is de procedure - we zijn met z'n drietjes en maken er lopende bandwerk van:
Collega 1 plakt de sticker op het boek, collega 2 doet er een plakbandje overheen, ik grijp de volle kar en scan elk boek, zodat het geherlokeerd wordt naar de Huiskamerbibliotheek. Daarna terug met het karretje en de boeken weer in de kast. Intussen is het volgende karretje al weer gevuld....


Intussen is er ook nog wat tijd voor een bekertje koffie....

Vanmiddag ook invallen in Wommels en daar was wat tijd om een tafel in te richten met groene boeken:



2 opmerkingen:

Anny zei

Wat een triest gezicht! Al die lege planken. En Gisele? Ik weet het niet... Ik heb "Vloed"gelezen en ik had heel veel moeite met het boek. Ik kon het maar niet uitkrijgen.

Ankie zei

wel een sneu gezicht zo leeg, sterkte ankie