zondag 9 februari 2014

"Boven is het stil"


Na mijn vorige blogje was de rest van de week een stuk leuker! Het is wel eens goed om je hart te luchten (en aardige reacties te krijgen, bedankt!), dan heb je het van je af gezet.

Dinsdagmiddag kwam er, meteen toen de bieb openging, een klant aan de balie. Hij had maandagavond twee dvd's gereserveerd. Of ze misschien al onderweg waren? "Kunt u dat nakijken?" Ja dat kan de medewerkster voor je doen... Meneer is betrokken bij ons Filmhuis - elke maand presenteren ze één of twee mooie films voor hun leden. Ze hadden de licentie voor beide dvd's, maar de film waren nog niet geleverd. Vandaar zijn reservering bij de bieb. Met de belofte, dat het in de gaten gehouden zou worden, ging hij weer weg.

Donderdagmorgen, bij de expeditie - ja, één van de dvd's is er bij!   Joepie, snel in de reserveringenkast. Hoe zit het met nr. 2? Nog niets mee gedaan?! Dat vind ik raar, wij doen elke dag trouw onze reserveringenlijst, doet die andere bieb dat dan niet? Gelukkig is het een rustige morgen, dus even sjekken en een telefoontje plegen. Na twee pogingen heb ik de goede medewerker en hij gaat hij (met telefoon) naar de dvd's. Dan valt de lijn voor de derde keer weg en ben ik het helemaal ZAT! Ik bel de andere bieb, meteen de goede medewerkster, dvd is aanwezig, gaat mee met de expeditie..

Gelukkig, die is er vrijdag ook, kunnen ze zaterdag de voorstelling houden.

Vrijdagmiddag: de dvd zit er keurig bij, wordt gescand, kan meteen retour...want de reservering is niet meer aan de orde.

Hoe kan dit??? De eerste reservering is intussen al opgehaald - hoe zit het met nummer twee?

Zaterdagmorgen:  daar was meneer, helemaal blij ... beide dvd's op tijd gekregen!

Wat is er gebeurd? Hij zag donderdagmorgen in de catalogus, dat de tweede dvd aanwezig was in Leeuwarden, had de auto gepakt en was er heen gereden. Toen hij bij de dvd-afdeling was, kwam er een medewerker (met telefoon aan het oor) aanlopen  en pakte nét die ene dvd eruit en liep er mee weg. Meneer dacht, dit is toevallig... toch even vragen: "ja, er was net gebeld over deze titel - reservering..."toch niet mevr. P, van de bibliotheek in Bolsward aan de lijn?" Ja, hoe zo? "Dan ging het over mijn reservering!"

Hij kreeg z'n dvd-tje mee, dus dat was afgehandeld - vandaar dat er bij ons de melding kwam, dat het exemplaar van de andere bieb meteen weer retour kon - raadsel opgelost.

Nu moet ik toch snel dat boek lezen!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen