vrijdag 20 december 2013

Breirol


Ik ben "al" bezig met patroontje 10. Dit is er eentje, waar je goed moet opletten - ik heb het al drie keer teruggebreid... Maar het zál lukken en nu ben ik met het tweede rapport bezig. Volgens de beschrijving herhaal je drie keer. Het zijn mooie patroontjes en mijn rol ziet er al heel aardig uit, vind ik zelf.



Een mooie afwisseling tussen dichte en open randen. Hoewel het niet gaat lukken om hem vóór de Kerst af te hebben - het is toch echt een Adventsrol - ga ik lekker verder. De vorige is in de zomer gebreid, niemand zal er naar vragen, toch?

Voor het nieuwe jaar was ik op zoek naar een soort jaarproject - iets waar je regelmatig aan kunt werken, zonder opgejaagd te worden. Ik heb vorig jaar zelf een scrapboekthema bedacht: het Hartenproject - elke week een A4 vel maken naar aanleiding van een liedje, waarin het woord HART of HEART in voorkomt. Dat was erg leuk om te doen en je merkt, dat doorzetten ook loont. Je kunt creativiteit "aan" zetten als je je zelf dwingt te werken.

Nu eens wat iets anders doen: het RandjeperWeekproject. Ik kreeg deze herfst een grote hoeveelheid borduurzij aangereikt met de opmerking: "Daar kun jij vast wel iets mee".

Jazeker, mooi om een kaartje winden en in een doosje doen om naar te kijken, want het is een breed scala aan kleurtjes. Het garen is niet van DMC, al lijkt het labeltje er veel op. Het is allemaal in het buitenland gekocht. Ik kan het alleen gebruiken voor patronen als ik de nummers van DMC vergelijk met de kleuren, die ik heb liggen. Maar, voor een werkstuk als dit, is het kleurnummer niet belangrijk


         
En dit is nét wat: elke week één (of twee) randjes borduren is haalbaar en zo komt er meteen een mooie geborduurde rol bij om, samen met de breirolletjes, te pronk te liggen.

4 opmerkingen:

Anny zei

Mooi die patroontjes van je adventbreirol. En... welkom bij de club. Het lijkt me leuk om regelmatig een randje te borduren. Dit soort projecten zijn ook ideaal om weer regelmatig bezig te zijn met dat wat je het liefste doet. Al hebben wij die stok achter de deur volgand mij niet echt nodig. ;-)

Annelein zei

Je breirol wordt erg leuk!

Johanna Zweden zei

Hele fijne feestdagen en voor 2014 vooral veel gezondheid liefde en geluk

Groetjes Joke

Richt zei

Ha Irene,

Je breirol wordt heel mooi, je bent bij patroontje 10..hoeveel moet je er nog?
En ben ook heel benieuwd naar het "randjeperweekprojekt"! We zullen het zien!.
Groetjes Richt