zondag 22 september 2013

Proefje breien



In nummer 27 van Molly Makes staat een schattige babydekentje. Gebreid in wit met heldere kleuren als hartjes, maakte mijn hart een sprongetje, toen ik het zag. Wat een schattig patroontje met die blaadjes! Gisteren had ik een zit/visitedag op het programma. Dit patroontje leek me heel geschikt om te doen. En kijk, in één middag heb ik al eentje gebreid. Het softfungaren van Scheepjeswol is er in een grote hoeveelheid kleurtjes, de één nog mooier als de ander. Dit kocht ik in de uitverkoop, het voelt heel zacht aan. Het garen voor het groene hartje is uit de mijn voorraad, het is een bolletje Drops Alpaca, even de draad dubbel genomen en klaar is het. Het vierkantje is 11 x 11 cm. groot. i.p.v. nld. 4 te gebruiken, heb ik het op nld. 3 gedaan. Ik brei heel los, het leek me mooier om het toch een beetje stevigheid te geven. Vandaar de dunnere naalddikte.

Geen opmerkingen: