zondag 14 juli 2013

Van vintage naar modern


 Er wordt hard gewerkt op zolder - er is zelfs vintage behang ontdekt! "Dat vonden we mooi", zegt Action Man, terwijl hij er verbaasd naar kijkt. "Wil je het houden?" Nou... nee, ik ben niet zo van vintage/retro. Kan me het nog te goed herinneren, denk ik. (Hoewel ik beeldige oranje bloemetjes behang met paarse gordijnen had op mijn tienerkamertje).  
Oranje met bruin is het niet helemaal.


Ik ben meer van dit soort behang - leuk, plankenbehang of zal ik een gebreide muur nemen?

Het worden de letters met getallen. Toepasselijk, vind ik.



Het is eerder al eens zachtgroen geverfd, zal wel een Flexakleur zijn geweest. Nu gaat dat allemaal veranderen: plafond en muren wit; waar nu een dakraam zit komt een dakkapel; iets anders op de vloer - zal wel laminaat worden. Lekker licht!


Resultaat van de zondag-op-zolder: een deel van het plafond is al wit, het behangen schiet ook op.

1 opmerking:

Anny zei

Goede keus, die letters en cijfers. En ja, dat jaren 70 behang! Bij mij was alles rood met oranje bloemen en magenta!