woensdag 10 juli 2013

Flerfärgsvirkning - proeflapje


In de Hemslöjdwinkel in Stockholm kocht ik in de REA (uitverkoop) een paar oude nummer van hun blad. Deze voorkant sprak me aan, bovendien zag ik er een paar mooie polswarmers in staan. Een klein werkstukje... moet lukken, toch?


Teltekening erbij, heel duidelijk allemaal. 
Tot ik dit weekeinde ervoor ging zitten en het zorgvuldig doorlas:
Handledssmycke - dat is vast polsversiering/warmer.

Teknik: Flerfärgsvirkning ...uhhh (plaatje goed bekijken: is geen breien, lijkt op haken, maar toch wat anders...
invoeren bij google, beetje doorzoeken - virkning = haken. Maar wat is flerfärgs dan?
Met nog wat verder zoeken via Google kom ik er: de Engelse term is tapestry crochet. Er staat een filmpje op, waar je goed kunt zien hoe je het doet. Met mijn restjes van het Hema-pakketje ben ik nu bezig de techniek uit te proberen. Dit garen is duidelijk te dik, het lijkt nu meer een halsbandje, maar wel fijn om te oefenen. Nu nog uitdokteren hoe ik de kleine pompons ga maken!


De ontwerpster is Katarina Brieditis, ze heeft meer ontwerpen in deze techniek gemaakt:

 tasjes
nog een paar polswarmers


Bovendien vind ik een vrolijk ( Kerst) servies:



5 opmerkingen:

Willy zei

Leuke techniek van de polswarmers en mooie kleurtjes. Grappig met de balletjes. De kousschoenen komen me bekend voor, ik plaatste een foto van een rood paar.

Juffrouw Waardvleugel zei

Mooi zeg, ken je de taal goed? Ik vind het bar ingewikkeld. Groet van De Juffrouw

Johanna Zweden zei

Als je ooit eens langskomt hier, ik heb meer dan 60 tijdschriften voor je liggen dan................
Fijne zomer groetjes Joke

Anny zei

Even het fimpje gekeken± wat een leuke techniek. En... Mollie was inderdaad heel inspirerend. Ik vond de topsy t Anny.urvy pop ook erg leuk. Nu nog even wat tijd! Mooi weekend.

Anny zei

Oef dat ziet er rommelig uit... sorry