zaterdag 22 juni 2013

Terug uit Zweden


"Heb je me gemist", vroeg ik, toen ik om twaalf uur 's nachts, net terug van Schiphol,  even bij hem keek. "Nee hoor", zei Kobus, "met de baas is het ook fijn..." (maar hij staat wel later die nacht keihard aan mijn oor te spinnen .



Alles ligt op stapeltjes na de reis, klaar om uitgezocht te worden. Ik ben met de reis naar Zweden van Handwerken Zonder Grenzen weggeweest. En het was he-le-maal SUPER!!


De eerste middag, meteen uit het vliegtuig, naar de Klädkammern van het openluchtmuseum in Stockholm. Met z'n allen (24 personen) in een, niet zo heel groot, kantoortje uitleg over de klederdacht. Hier zie je alles, waar over verteld zou worden, klaar hangen. Alleen zo'n rekje is al geweldig om naar te kijken... We mochten overal aankomen, wel met handschoentjes natuurlijk!



De volgende dag naar de zijdeweverij, eerst de geschiedenis bekijken, daarna bij de weefgetouwen in het atelier.


Aansluitend een bezoekje aan één van de winkels van Gudrun Sjöden - ook hier rondkijken (kopen) en op de vide een uitleg van één van de jonge ontwerpsters uit het team van mevrouw Gudrun. Heel interessant om te horen, waar de stoffen gedrukt en geverfd worden.

Wordt vervolgd....

3 opmerkingen:

Willy zei

Laat maar veel zien, smullen hoor!
Geniet nog fijn na.

Anny zei

Geweldig zo´n reis! Willy heeft gelijk, dat wordt smullen. Dit os l zo leuk!

Geckoboxes zei

Wat heerlijk om zo'n kleurrijke reis te maken met gelijkgestemde zielen!