zondag 12 mei 2013

Achteruit breien




Mijn breiwerk vordert gestaag: 600 steken per toer nemen wel wat tijd. Alleen maar door één steek te breien en over de volgende een omslag te maken, krijg je dit weefeffect. Hoewel het werkje super eenvoudig is, moet je aandacht niet afgeleid worden.

De ervaren bloglezer voet het aan komen en ziet ze al zitten: twee groene markers.... oeeeeei, daar klopt het niet helemaal!






                                                                         

Tussen beide markeerders zijn in beide toeren dezelfde steken gekomen, waar ik om en om had moeten breien. Gelukkig zie je het wel snel - ik heb in die toeren zeker even meegekeken naar de tv.

Dan de grote vraag: wel of niet achteruit breien? Ik wist het antwoord wel, maar 1200 steken is toch wel veel. Even de zinnen verzetten en wat anders doen: Huswif roept ook om aandacht. En jahoor, ook daar ging het verkeerd: twee bladzijdes verkeerd aan elkaar gezet! 

Dan de foto's van de Oldtimertocht maar op het blog zetten. Dat was zo leuk gistermiddag: het was eindelijk droog toen ze door de stad reden en er was veel publiek op de been. 

Blijkt, dat mijn fototoestel het niet goed gedaan heeft - geen enkele foto terug te vinden! Ik heb m'n dag niet, zeker....

ps. achteruitbreien is goed gelukt, kan weer vooruit. Huswif overnieuw gedaan, ziet er nu heel mooi uit. Alleen de foto's van de oldtimers zijn niet terug te vinden. 



Geen opmerkingen: