zondag 7 april 2013

Voorjaar


Heus, het voorjaar komt er aan! Ik merk het aan de poetswoede, die in huis is losgebarsten: de koelkast ontdooien (onder toezicht van de Oude Dame  - wat een ijslaag - dat was heel erg nodig, zei ze).

Het vacht krijgt een goede beurt, want het is erg stoffig buiten - tja, als je ook zo gaat liggen rollebollen in het zonnetje...
Vrouwtje saneert haar quiltboeken, ruimt de boekenkast op en gaat door haar tasjesvoorraad. Meteen maar naar de Kringloop! Niet nadenken, doorpakken. Komt allemaal van het zonlicht, zullen we maar zeggen.

Even uitpuffen, wat kost dat een energie - opruimen. Puf, puf.. intussen heeft Action Man in de tuin gerommeld en meteen maar de stoelen uit de berging gehaald. Thee? Ja, graag! We zitten buiten en genieten van het heerlijke moment. Eindelijk even buiten zitten. En kijk eens, wat ik daar vind? Er is al een vogeltje geboren? Is dit een duiveneitje?


Later die avond brei ik weer verder aan mijn omslagdoek, Zo leuk om te doen: een patroon uit een boek van Drops, staat intussen ook al op de site, zie ik.


Je breit delen met dubbele draad, waarvan ééntje een mohairgaren. Twee keer brei je met je hoofdgaren een strook, waar je uit elke steek (die van de twee draden) ook twee steken maakt. Zo ontstaat een rimpelige strook, want na 8 cm. brei je de steken weer samen. Ik ben nu bij de onderste strook, die helemaal van het mohairgaren is. Daardoor eindig je met een luchtige rand. 
Dat zie je hieronder gebeuren: links nog de steken met de dubbele draad, rechts uit de ene steek twee maken met het mohairgaren voor de laatste strook.





Heel simpel, echt heel simpel!

3 opmerkingen:

Wilma zei

hoi Irene,

Je sjaal wordt mooi hoor!!!!.

groetjes Wilma

Willy zei

Ja eindelijk lente.
Vanmiddag ook heerlijk buiten gezeten.
Leuke hulpjes heb je.
Mooie garentjes voor de sjaal.
Fijne week,

Anny zei

Kan poes hier ook de vriezer komen doen: lekkere hapjes in overvloed in de vriezer... Toen ik poes zag moest ik direct aan Annie M.G. Schmidt denken... toch ken ik geen versje met een poes die zo ijverig is! Mooi die zachte garens voor de sjaal